En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 13 oktober 2013

Skrattar så tårarna rinner!

Jag är snäll nästan jämt, men ibland går jag igång på andras misstag. Då brukar jag le i mjugg och lite i skymundan men idag rågarvar jag elakt och högljutt.


Anledningen är en intervju på Aftonbladet med Reinfeldt. 
Reinfeldt säger att han är som en stridshingst och reaktionerna låter sig inte väntas på. Det är flera än jag som får mentala bilder och associationer.
Några reflektioner från Twitter:

Funderar... När var nu senaste gången jag sa till hustrun - "jag är en stridshingst". Det måste ha varit då hon inte kunde sluta skratta. 

Om Reinfeldt är en "stridshingst", så måste ju resten av Alliansen vara "My little ponies"? 

Väljarbarometern - veckans stalltips. 

Hörde att Reinfeldt var lite högTRAVANDE i den senaste partiledardebatten! 

Reinfeldt går in på Twitter och läser kommentarerna: "Valack jag blir. 

Så Sveriges statsminister liknar sig vid en stridshingst? Följdfråga: Vem håller i tyglarna? 

Sagerska meddelar att de nu byter namn till Sagerska stallet. 

Synd för Reinfeldt att han inte har Twitter. Efter ett sånt där uttalande hade han haft chans till många nya föl-jare 

That wasn't what Filippa said. 

Nä, men hörrni, det finns ingen som hingst anledning att bli hästeriska. 

#Stridshingst-skämten på twitter får folk att frusta av skratt . 

Är borta från Twitter i några timmar och så har Reinfeldt kommit ut som häst, nej förlåt #stridshingst ska det stå... 

Fatta man frågar barn på dagis: Hur låter hästar? Dom ba: Det ska löna sig att arbeta! 

Reinfeldt is tha mothafucking warhorse in the house! 

Jag förstår moderaternas morot/piska-politik bättre nu när vi vet att ledaren är en en häst.

Ha ha ha ... Alliansen hade krossat all opposition om Reinfeldt sa "jag är en enhörning" 

Nä hörni nu börjar skämten om stridshingsten skena. 

Är det ok att kalla statsministern för Lilla gubben nu? 

Kan. inte. tygla. mig. #stridshingst 

Är det dags för Reinfeldt att sadla om? 

Första gången som Reinfeldt fått mig att må bättre. Skratt frigör endorfiner - kan dra ner på pillren idag :) 

Borg är en skitlandsponny 

Googlar ordet stridshingst och får bara upp om Reinfeldt. Slaget om verklighetsbeskrivningen har börjat! Hahahaha :) 

Fredrik Reinfeldt är en frukt av inre strid. 

Är det fhäst på rosenbad eller!? Direkt från hästens mun fick just en ny betydelse :)

Japp jag är ond men skrattar så jag kiknar.
På Aftonbladet kan man rösta om vilket djur man tycker Reinfeldt är mest lik.



Det är söndag och jag är nöjsamt elak men ändå lite tacksam mot honom för som jag skrattat idag så har en massa endorfiner frigjorts och det gör gott mot smärta.
Om man är sugen på lite musik så finns det numera en lista på Spotify för #stridshäst med musik i hästväg.

Och....Jonas Sjöstedt har blivit utmanad att i nästa partiledardebatt med Reinfeldt säga:
 - Nu måste du tygla dig! 
Han har antagit utmaningen och nästa debatt är på onsdag och lär bli något i hästväg!

15 kommentarer:

  1. Hahahaha vilken kille...äh förlåt..hingst..hhhrrmmmppppfffff...nåt nytt att skriva om för christel gyllenhammar i hennes hästkrönika...

    SvaraRadera
  2. Hmmm, en stridshingst var en kraftig häst som lät sig tyglas av en galen kung och löpte stor risk att bli skjuten på slagfältet.
    Vet Reinfeldt vad han jämför sig med??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att rådet han fått från Kent Persson var att kalla sig arbetshäst.
      - Arbetshäst för helvete! Jag sa arbetshäst!!!
      Hahahahaha!

      Radera
  3. Ha,ha,ha tack för att vi fick skratta gott vi också.
    Kram

    SvaraRadera
  4. I nästa uttalande tror jag att han kommer att vara fredsduva för att kompensera det krigiska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi väntar med spänning och gapskrattet på lur!

      Radera
  5. *asgarv*
    Den där debatten kanske man får försöka lyssna på då, har svårt att både se o höra EgoBoy annars, han är så frustrerande! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka lyssna och se, vill helst inte missa stridshingstens reaktion. ;)

      Radera
  6. Herregud vad jag skrattat! .-D
    Helt hysteriskt - på jobbet - åt "Borg är en skitlandsponny" *ASG*
    Krama!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en av mina favoriter också! ;)

      Radera
  7. Där var många roliga och träffande repliker. Jag sitter och klurar på rätt djur. Ål kan stämma men jag är mer inne på en kloning.

    SvaraRadera