En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

tisdag 5 juli 2011

Rackartyg

For på otaliga utflykter och ärenden idag och fick till sist ett blodsocker i nivå med fotsulorna och eftersom Beta-sonen, som var med, precis som jag aldrig blir hungrig utan SVÄLTER IHJÄÄÄÄÄL! fick det bli Mc D.
Vi kör till parkeringen avsedd för ändamålet och intar målet.
Fåglar. Kajor, fiskmåsar och skrattmåsar knallar omkring och kikar på oss. Kajorna tigger med sina ljusblå ögon. Jag törs inte ge dom för andra runt omkring kan ju bli arga.
Men jag kan ju inte låta bli att hänga ut armen med en strips genom rutöppningen och retas.
- Ta den då, ta den!!!
- Vad gör du, undrar sonen.
- Retas lite, svarar jag, tittar kajan i ögonen och säger: vissla lite så får du den, sjung lite fint!!! (Kajor kan inte sjunga eller vissla fint, inte ens för strips)
- Vad taskigt!!! Sonen hänger ut på sin sida och viftar med strips han också, så han är inte mycket bättre han.

Till sist släpper jag min strips och det blir ett himla kackalorum och det dyker upp fåglar från alla håll!! De måste ha materialiserat sig ur ingenting, fullt med vingar, näbbar och fåglklor, för EN strips?!
Vid bordet brevid sitter ett par med fyra hundar som får fullständigt spelet av fågelanhopningen, framför oss har en kvinna en hund i sin bil som också går igång och hugger i rutorna på bilen samtidigt som den skäller och ylar.
- Kan vi åka nu, undrar sonen.
- Har du ätit färdigt då?
- Bara åk!!
Jag startar bilen och alla fåglar flaxar till och blänger på mej.
- De vill ju ha mer, talar jag om.
- Åk!
Hundarna skäller och sonen skäms.
Det är nog bara jag och flaxtrasorna som har roligt.
Då får jag den brilanta iden att kasta ut strips från bilen vartefter jag kör, då följer dom ju med mej och alla blir nöjda! Hundägarna och övriga matgäster slipper fåglarna och fåglarna får strips. Jag kastar och kör och de hänger på!
- Vad håller du på med?
- Hehehehe....kolla bakom bilen!
- SLUTA!!!!!
- Varför då??
- De andra bilisterna blir förbannade!!!
Jaha. Alltid retar det någon, jag som tyckte det var en bra och kul ide!!

10 kommentarer:

  1. Hahaha, tack för dagens skratt =D
    Kram

    SvaraRadera
  2. ASG...Hahahaha. Du är oooooond. ;D
    Du är "Kvinnan som retas med fåglar".

    SvaraRadera
  3. Ser det framför mig och lider lite med sonen ;)

    SvaraRadera
  4. Då kommer vi att få läsa om dig i kvällstidningarna då? Tokig kvinna orsakar fågeldöd och trafikkaos

    SvaraRadera
  5. Jag hade velat vara med.....:-)

    SvaraRadera
  6. Garvar gott här, snacka om att de andra matätarna måste ha dragit en lättnadens suck när ni försvann. Och jag är säker på att de blev förbannade igen när de insåg att kajorna inte tänkte försvinna, de är intelligenta de där och tycker om att retas :D

    SvaraRadera
  7. Kan ju vara ett sätt att vänja sina barn av med att vilja äta på McDonalds...;)

    SvaraRadera
  8. Ha-ha-ha. Helt underbart.Precis en sån grej jag skulle kunna tänka mig att göra.

    SvaraRadera
  9. Ha ha ha sånt där gillar jag!!! det är mina takter. Mina 5 pojkar har alltid flera gånger skämts för mina tilltag så ha ha ha
    kramis!

    SvaraRadera