En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 3 juli 2011

På parkering och i pissoar

Svände in på parkeringen till lokale handlaren och parkeringen på "min" sida var tom och på andra sida stod en bil.
Vi, grabbarna och jag, går in och handlar. När vi kommer ut har det kommit två bilar till.
Var har de parkerat?? På varsin sida om mej förstås!!
I vanlig fall hade jag väl inte brytt mej så mycket men som "Stelgångare" så behöver jag ha dörren väldigt öppen för att smärtfritt ta mej i och ur bilen.
Jag tog mej iaf in och när vi satt oss i bilen så ondgjorde jag mej om folks benägenhet att klumpa ihop sig på parkeringar.
Sönerna hade ett värre exempel på klumpbildningsproblem.
Pissoarer!!
- Vet du? frågade de, hur jävla läskigt det är när du står helt ensam vid en hel radda pissoarer och det kommer in en gubbe och ställer sig bredvid dej???!

Varför?

12 kommentarer:

  1. Haha, det fenomenet läste jag om nyligen, att det skulle vara vanligt att karlar gör så.. Man kan verkligen undra varför!

    SvaraRadera
  2. Ja, varför finns det sliskigt äckliga gubbar ö h t?

    SvaraRadera
  3. hahaha.... husbandet pissar hellre på sig än använder pissoar. Bland annat av det där skälet.

    SvaraRadera
  4. Sv; Hahaha, stackars dig! Men jag känner mig lite omvänd ikväll, jag gillar ju Metallica! :D

    SvaraRadera
  5. Nä, men vad har nu hänt? Jag kommer in på bloggen, kan läsa OCH kommentera - det var inte i går jag lyckades med det. Jag vågar bara kommentera ETT inlägg så det får bli detta senaste, då.
    Jag kan inte heller fatta varför vissa måste klistra sina bilar intill ens egen. De kanske tror att de känner sig ensamma - bilarna alltså.
    Pissoarer är en äcklig kvarleva, isch...

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att man inte är av det andra könet, pissoarer är göräckliga som de är.
    Det där med bilar som klistrar sig intill varandra är intressant, jag begriper inte heller varför det ska vara så.

    SvaraRadera
  7. Faktiskt skitäckligt med pissoarer. Tänk om vi kvinnor skulle behöva sitta på rad utan vägg mellan toastolarna. No way!!

    SvaraRadera
  8. Jag förhörde mig med dem här hemma som har större erfarenhet av detta fenomen med pissoarer än jag och dina söners synpunkter bekräftades med inlevelse! Sambon vägrar tydligen pissoarer pga dessa närhetssökande kissare!

    Ååh, vad glad jag är att jag är kvinna! :-)

    SvaraRadera
  9. Dom vill bara jämföra storleken.

    SvaraRadera
  10. hahaha ja det kan man ju undra. Dom kanske är sällskapssjuka...

    SvaraRadera
  11. Bilreflektionen kan jag hålla med om, det slår aldrig fel. Det där med pissoarer är jag lyckligt ovetande om

    SvaraRadera
  12. Nu har jag ingen större erfarenhet av pissoarer men däremot av parkeringsbekymmer. Har visserligen handikapptillstånd men måste ibland parkera på vanliga rutor. Har samma bekymmer som du, måste ha dörren helt öppen får att ta mig in på förarsidan. Parkerar då så nära vänster som det bara är möjligt, tar helst en bit av den i anspråk. Det ska fan till om någon parkerar där då. Känns fräckt men det skiter jag faktiskt numera i.

    SvaraRadera