En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 26 juni 2011

Nya och gamla vänner och sådana man tror man känner i Malexander

Jag har varit på ett så härligt midsommarfirande! Jag har umgåtts och pratat med folk, pussats och kramats, sjungit och gapat. Alla som ville har varit välkomna in på den båten jag åkte med och ALLA var där, både nya och gamla bekantskaper har minglats med.
Jag har åkt med en släkting till mej som är så himla duktig på att spela gitarr och sjunga och hans kvinna är en varm människa som får alla att trivas. Eftersom det var kalla kvällar blev det att vi var inne i båten och det blev snart knökafullt med folk men vilket drag det var :)
Jag har haft så himla kul!! På lördagen när jag vaknade så hade jag så ont i sidorna i magen och jag sa till T att jag fattar inte vad det är! Det är nog för att du skrattade så mycket, föreslog hon. Bara en stund senare var det dags för dagens första gapskratt och det kändes i magen kan jag säga! Jag hade alltså träningsvärk från skratt??

Det är inte omöjligt!
Ryggen då? Ont men inte värre än att jag hade roligare än ont! Tog inga tabletter men drack lite och jag tror att det underlättar nästan lika bra. Man får bara vara beredd på att ta smällen om den kommer för man kan ju inte ändra sig om man redan börjat dricka. Men det har gått jättebra, nu är jag trött som en trasa och tänker knoppa in för imorgon kommer det en installatör på morgonen så nu blir det att sova.
Lite bilder från det vackra Malexander:


Sedan har jag ju en massa bilder på en massa vackra människor som jag hängt med i helgen men man kan ju inte lägga upp bilder på folk hur som helst men här kommer en på de godaste, vackraste flickor i ring på midsommarafton på Malexander brygga 2011:

11 kommentarer:

  1. Störtskönt inlägg... och att få träningsvärk av skratt e välkommet.

    Vad är det i flaskan???

    SvaraRadera
  2. Det såg ju helmysigt ut :)

    SvaraRadera
  3. Vilken härligt underbar midsommar!

    Och att det finns ju betydligt tristare sätt att få träningsvärk i magen! Ett bevis för att du hade riktigt roligt! :-)

    Och så skönt att ryggen höll i sig så pass!

    SvaraRadera
  4. Underbart! ♥
    Tack för erbjudandet om ståplats! Kanske nyttjar jag det vid tillfälle. :)

    SvaraRadera
  5. Jodå, ska man ändå får träningsvärk, måste skratt vara det bästa sättet :) Jättekul att du hade en bra midsommar, och korten är verkligen midsomriga så det förslår!!

    SvaraRadera
  6. Hääärligt! Skratt, dricka och glatt sällskap - precis som en midsommar ska va', tycker ja' =D
    Hoppas du får en solig måndag, kram

    SvaraRadera
  7. Låter som en kanonmidsommar, rackarns vilken flaska det där var, jag är imponerad :D

    SvaraRadera
  8. Kan nämna att jag aldrig nyttjade innehållet i den flaskan! Höll mej till mer lena drycker :)

    SvaraRadera
  9. Skrattvärk är klart den bästa värken! :)

    SvaraRadera