En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

måndag 27 juni 2011

Nu är det jätte-jätte viktigt!! Hjälp oss och er själva!!

Orkar du skicka ett mail? Orkar du skriva ett brev eller vykort?? Nu pågår en brevskrivaraktion på Facebook och vi vill brevbomba ansvariga politiker som inte vill avskaffa utförsäkringarna. Nästa vecka kommer antagligen riksdagen att extrainkallas och då är det kanon om du skickat ett brev!


Mail är lätta att hantera för dom men riktiga brev eller vykort är värre! Allt som kommer in måste registreras och det kommer inte att kunna ignoreras! Så snälla, skicka något mail eller något med snigelposten imorgon som är tänkt att bli den dag då första "vågen" kommer. De vill att man ska skriva om sitt eget öde eller någon man känner som drabbats! Har du tur och inte har det så eller vill du bara vara bekväm så kopiera nedan text, dra ut och skicka i ett kuvert eller klistra in och maila!!
Snälla, hjälp till nu, jag vill se bilder i tidningarna där de vadar i post sedan :)

" Jag har en bekant, Lisbeth Forsberg, 48 år, som är utförsäkrad, nollad och lever på socialbidrag. Hon har fram till 2005 arbetat hela sitt liv hon har betalat skatt och "gjort rätt för sig". Hon har ändå hamnat utanför sjukförsäkringen.
FK var medveten om att det fanns en operation som kunde hjälpa och därför fick hon inte koma tillbaka till ersättning.
Hon sa 2005 upp sig från jobbet som förskollärare eftersom hon inte klarade det längre, därför har hon ingen sjukpenning längre.
Operationen ville inte landstinget betala så hon har lånat pengar, 140.000:-, för att själv betala den.
10 mars blev hon opererad med steloperation av ländrygg. Hon har nu till september på sig att komma igång och jobba, annars tvingas hon sälja hus och hem som hon själv jobbat ihop till eftersom socialen inte hjälper de som äger....
Tycker du att det här är ett bra system som du vill stödja!!"

Med vänlig hälsning
Ditt Namn


Om du skickar med snigelpost så skickar du till:

Socialförsäkringsminister Ulf Kristersson



Socialdepartementet


Fredsgatan 8


103 33 Stockholm

Om du mailar:

http://www.regeringen.se/pub/road/Classic/article/117/jsp/Render.jsp?a=152848&m=popup&l=sv


Sedan kan du ju maila enskilda andra ministrar och ledamöter:
gunnar.axen@riksdagen.se
lotta.finstorp@riksdagen.se
 johan.pehrson@riksdagen.se
emma.henriksson@riksdagen.se


Reinfeldt:
http://www.regeringen.se/pub/road/Classic/article/117/jsp/Render.jsp?a=70244&m=popup&l=sv


Du behöver inte göra allt, inte skicka till alla men alla kan ju göra något? Vi har ungefär en vecka på oss så får du inte iväg det imorgon så funkar det ändå! Det kommer att droppa in hela tiden. Men tänk dej hur det blir på onsdag i regeringskansliet om många skickar imorgon!!! Var med och påverka och förändra!!
Kram på er alla!!






24 kommentarer:

  1. Hängde du på???
    Visst gjorde du det? ;)

    SvaraRadera
  2. Självklart Lippe hänger jag på !!

    Pelle i D-dorf

    SvaraRadera
  3. 6 st mail skickade till Stockholm!!!!

    Kraaam Lippe/caja

    SvaraRadera
  4. Härligt Caja!! Vackert :)

    SvaraRadera
  5. Såg din anrop på Fejjan.... Jag e med!!!

    SvaraRadera
  6. Med Hulda och Helena blir vi ju flera stycken :)

    SvaraRadera
  7. Har nu mailat och postat!!!
    Helena

    SvaraRadera
  8. Haha! Det här kommer att bli jättebra!!

    SvaraRadera
  9. Självklart, den synen vill man ju inte missa.

    SvaraRadera
  10. Jag är med! Skickar brev med skalbagge på det åländska frimärket. Nattikram vännen!

    SvaraRadera
  11. Mailat och klart!

    SvaraRadera
  12. Jag ska göra det, absolut. Hade tänkt imorgon, som du skriver i inlägget, men jag gör det nu eftersom flera andra gjort det idag.

    Sv: Tack för din utskällning, haha! Det var riktigt skönt att läsa den.:D Ja tänk vilka puckon det finns! Kram

    SvaraRadera
  13. Har mailat nu. Gör det igen imorgon, bara jag kommer ihåg.

    SvaraRadera
  14. ♥♥ ja det var avslappnat...sov som en gris....bjuder på bilden av rultiga mig för det är "så´n" jag ser ut, det är bara att gilla läget *fniss*

    pussar å kramar i massor till dig/c

    SvaraRadera
  15. Nu har jag mailat min o-favorit Ulf, kanske kan vi bli brevvänner han och jag, vi har ju så mycket vi inte är överens om, jag fortsätter med de andra nu!

    SvaraRadera
  16. Jag omformulerade ditt förslasgsmejl något och skickade det vidare!
    Min vana troget blev det något mer omfångsrikt och mer detaljerat...
    (Kram och tack för superfin kommentar hos Ezter.)

    SvaraRadera
  17. nu har jag skickat till alla på din lista kram kram

    SvaraRadera
  18. nu har jag skickat till alla på din lista kram kram

    SvaraRadera
  19. Åh, så bra. Synd att jag inte såg det tidigare. Men mail ska jag skicka!

    SvaraRadera