En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

fredag 18 mars 2011

Vårtecken jag gärna varit utan, skärp för fan till er!!!!!!


Nu har min stackars, snälla kastrerade Svarte Katt fått åka till vetrinären igen!!
Nu kommer våren och med den alla okastrerade hankatter som drar ikring och ska bita kulorna av andra katter.
Att min katt är kastrerad skiter dessa hankatter i för de är förblindade av alla hormoner och ska bara bita, bita......
Nu har Svarte Katt bilvit ordentligt biten i rumpan för några dagar sedan och det har blivit väldigt svullet, varigt och fult så ett vetrinärbesök blev av nöden. Han fick pencillin och en alldeles onödig bilresa i detta snökaos var tvungen att göras.
Förutom allt bekymmer och smärta som det orsakar kostar det pengar oxå!!
Varför i helvete kastrerar man inte sin katt??????
Tala om det för mej!

Nu står gälltång på önskelistan....

6 kommentarer:

  1. Vad? Gör de så? Visste inte jag. Usch, måste göra ont.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, jag har alltid även steriliserat honkissorna. Hoppas han kryar på sig :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Här knipsas det för fullt...Men att katter gjorde så mot varandra visste jag inte.
    Stackars mjauen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket "svulstig och underbart" inlägg, känns som om det var jag som skrivit det, du vet väl att alla som börjar sina inlägg med inledande svordomar är mina Vänner för livet?
    Dessutom lärde jag mig något nytt, hade inte en aning om problematik. Det är därför det är sådant djävla liv här utan för mitt hus på kvällarna...kattskrällen som biter pungen av varandra......sorgligt och smärtsamt på en gång!

    Jag har varit en dålig kompis men jag hoppas du såg att jag skrev efter din operation, har varit lite orolig för dig faktiskt!
    Hoppas du mår bra och att läkningsprocessen forskrider som den ska!

    Blev extra glad för din kommentar, då jag blivit lite bojkottat senaste dagarna pga av min ibland svårtolkade humor! Har fått just nu det 5:e arga mailet eftersom jag visat ett missbildat barn ifrån Tjernobyl, men alla känner inte mig så väl som du Lippa och Caja så klart!
    Fick jag adoptera ett barn ifrån detta barnhem i Minsk som jag dessutom varit med och samla in sjukhussängar och annan utrustning till så hade jag/vi gjort det!
    Självklart så vill jag inte driva med någon och inlägget var inte så heller, men det är ju upp till betraktaren att tolka!
    Självklart så vill jag pussa och krama bort alla tårarna på dessa barn!
    Att jag är aktiv kärnkraftsmotståndare har sina orsaker....riskerna är förstora!
    Men jag ska inte använda ditt kommentarsfält för propaganda!
    Hoppas vi ses och hörs mer under helgen!
    Ha det bara Bäst!
    Stor Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  5. Vi har kastrerat alla våra katter. Vi är också utsatta som du och jag blir lika förbannad som du. Vi bor på landet, vem kastrerar katter här??? Ingen och det medför halvvilda katter som bor ute men kommer hem och äter på trappan. Ingen har ju nån koll på de sina.
    Det har kostat oss några tusenlappar i veterinärbesök och mycket smärta för katterna helt i onödan.

    Hittade du mitt mål?
    Åker till Aruba den 28 mars. Vi var där för precis två år sedan och ska tillbaka till samma ställe igen, gissa om vi längtar. :)

    SvaraRadera
  6. Hoppas kisse mår bättre nu. Förstår inte folk som låter sina okastrerade katter springa ute. Oansvarigt.

    SvaraRadera