En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

torsdag 3 februari 2011

Svar på utmaning och handsken är kastad!!

Antar en utmaning från Caja som hon lagt ut som man får ta om man vill.
Och det ville jag!!


1. Hur gammal är du om 5 år?
50+


2. Vem var den sista du träffade?
Sonen

3. Hur lång är du?
162,5

4. Vilken var den senaste film du sett?
Någon skräpfilm på TV, på bio senast såg jag Harry Potter

5. Vem ringde du senast?
Min faster och farbror

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Ut och vädra pälsen med er!!!! Till syrrans katter?!? Måste nog skaffa mej ett liv snarast...

7. Vad är dagens planer?
Har varit och lunchat med far, det är vad jag klarar på en dag!

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Beror på

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Skilda

10. När såg du senast din mamma?
Tre veckor sedan!! Shit vad tiden går... Men vi pratar i telefon nästan varje dag!

11. Vilken ögonfärg har du?
 Blåmelerade tror jag man kan kalla det.

12. När vaknade du idag?
06.15 *suck*

13. Har du någongång hittat en katt?
Hur många vill du ha????

14. Vilken är din favoritplats?
Bland familj och vänner, vid en lägereld, på en strand, vid grillen i trädgården...spelar ingen roll nästan var jag är, det är med vem som avgör hur jag trivs!!!

15. Vilken plats föredrar du minst?
Sjukhus, jag vill vara frisk och stark!!!

16. Var tror du att du befinner dej om 10 år?
På arbetet!!!!

17. Vad skrämde dej som barn?
Belsebubben!!!

18. Vem fick dej att skratta senast?
Alfasonen.

19. Är du för ung att äga vinylskivor?
Tillräckligt gammal!

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär.

21. Sover du med eller utan kläder?
I bara mässingen.

22. Hur många kuddar har du sängen?
4 st.

23. Hur många landskap har du bott i?
2 st, Östergötland och Småland.

24. Har du nångång spytt på fyllan?
Ja och det var inte så kul så det undviker jag numera!!

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota!!!

26. Är du social?
Mycket!!!

27. Vilken är din favoritglass?
Äter inte glass. 

28. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon?
Jubla och dela med mig!!!

29. Tycker du om kina-mat?
Äter men inget jag älskar.

30. Tycker du om kaffe?
Klarar mej inte utan.

31. Vad dricker du till frukost?
Kaffe.

32. Sover du på någon särskild sida?
Vänster.

33. Kan du spela poker?
Ja.

34. Tycker du om att mysa?
Finns det någon som INTE gör det!!

35. Är du en beroende människa?
Alla har väl något.....

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Vi är fyra kusiner som fyller samma dag och så hade jag en klasskamrat  som fyllde samma dag!

37. Vill du ha barn?
Ja, är glad om jag får behålla dom jag har :) men vill inte ha fler.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och lite tyska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Alldeles för många gånger :(

40. Föredrar du havet eller pool?
Väljer inte, jag vill ha både och!!!

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Mat till mina barn och mej!

42. Äger du dyra smycken?
Har gjort men de försvann i en husbrand.

43. Har du någongång testat narkotika?
Typ medicin...gillar INTE!!!

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Tuggummi.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Sitter och funderar...känner jag någon som INTE är rolig??? De flesta jag känner är sköna och galna, jag ÄLSKAR mina vänner!!!!!!

46. Välj ett ärr på din kropp?
Då väljer jag mitt ärr "to be", operationsärret efter min ryggoperation!!!

47. Vad har du för ringsignal?
Bad to the bone förstås!!!!

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Ja.

49. Flirtar du mycket?
Så fort jag kommer åt!!! Dåligt med tillfällen här ute i skogen......

50. Var togs din profilbild för din blogg?
Vid min yttertrappa.

51. Kan du byta olja på bilen?
Japp!

52. Har du fått fortkörningsböter?
Har blivit haffad men lyckats krångla mig ur två gånger!!

53. Vilken var den senaste bok du läste?
SÅLD av Zana Muhsen

54. Läser du dagstidningen?
På nätet.

55. Prenumerar du på nån veckotidning?
Nej.

56. Dansar du i bilen?
Så ofta jag kan till sönernas förtret!! Fast nu var det längesedan....

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
http://www.rockklassiker.se/

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Notan.

59. När var du i kyrkan senast?
5 år sedan.

60. Vilka personer utmanar du?
Handsken är kastad! Ta upp den om du vill!!





Risken med att kopiera från någon annans blogg är att det kan följa med lite "extra"!!!!
Tack gulliga, gulliga Moster Malla som nyss stack in näsan genom min dörr för att i förbifarten till Häsleholm ge mig en kram och en fin bukett blommor, se bilden. Love, love love U!
Fick med Cajas hälsning till Malla! Caja har lovat att jag ska få vara med nästa gång de kramas så antingen har hon inte sett det här eller oxå är hon väldigt förlåtande!! Du ÄR förlåtande va Caja??? Visst?!

5 kommentarer:

  1. Du nappade också! :) Förresten, du behöver inte sitta vid brevlådan ännu, bandet är inte ksickat. Men jag säger till när det är det! Det kanske tar någon dag till, beror på...

    SvaraRadera
  2. Kul att få veta lite mer om dig

    SvaraRadera
  3. Kul läsning!! det verkar som om många nappat, ska bli roligt att läsa.

    Och du...du fååår vara med i kramen <3

    Love/caja

    SvaraRadera
  4. Visst är jag det ;-) hade inte sett det men nu när jag gick in för att jag missat att fråga dig ngt så såg jag det *fniss* så kan det bli när huvet är ner o benen upp...eller...

    Min fråga var...fan nu har jag glömt det...scrollar upp...

    vänta...

    jo...vad fasiken är belsebubben för någon figur???

    ;-D/c

    SvaraRadera