En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 30 januari 2011

One man down, two up

Somnade till en stund på eftermiddagen, brukar jag aldrig göra..om jag inte är sjuk!
Vaknar och har dregel-sovit! BLÄ!
Upptäcker att det killar i näsan, PANIK, får inte nysa, får inte nysa....Sist jag nös fick jag ett totalras i ryggen!! Vägra nysa, drar i näsan, gnuggar näsan, går på toa och fräser näsan. Tar kortisonspray och vanlig nässpray.

20 minuter senare:
näsan rinner...rinner...rinner,,,,
Hur mycket kan man göra av med innan man blir uttorkad??
Fräser och torkar.
Blir visst aldrig tomt :(
Funderar på om man kan sätta en binda under näsan med hjälp av största gummisnodden?
Hata snor!

En hare kommer in på ett konditori och frågar:


- Har ni tårta med snor på?

- Nej, det har vi inte, svarar biträdet. Dagen efter kommer samma hare in och frågar:

- Har ni tårta med snor på?

- Nej, det har vi inte, får han till svar igen. Nästa dag kommer haren in igen och ställer frågan:

- Har ni tårta med snor på?

- Nej, det har vi inte.

- Så biträdet tänkte, det är väl bäst att jag ber konditorn att göra en tårta med snor på.

På morgonen nästa dag kommer haren in på konditoriet och frågar:

- Har ni tårta med snor på?

- Ja, det har vi säger biträdet.

Då säger haren:

- Fy fan vad äckligt!


Jag har fått två nya följare som jag skulle vilja hälsa välkommna men det kan man ju inte göra i ett snor-inlägg!!
I morgon är jag säkert trevligare och då ska jag presentera er och hälsa er välkommna som sig bör :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar