En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

tisdag 7 december 2010

Önskelistornas tid

När jag surfar runt på bloggarna är det mycket om önskelistor just nu.
Dessutom fyller min käre far år idag och han fick inte mer än ett telefonsamtal men han försäkrade att det är vad han vill ha. Han har ju allt!!

För några är sedan, jag var alltså redan vuxen, frågade far vad jag vill ha på min födelsedag:
- en borrmaskin, sa jag.
- våffeljärn?
- nej, en borrmaskin!!
- strykjärn??
- nej! En b o r r m a s k i n !!!

Han tittar helt oförstående på mej, vad ville du ha sa du??

- jag vill ha en BORRMASKIN, tack!

- näe, det får du inte!!
- nähä??
- nä, du skulle bara springa omkring och göra en massa hål!!!



Jag fick ett strykjärn och en undervattenslampa!

5 kommentarer:

  1. Hahahaha dom kan man inte borra hål med ;-D *LER* stort för första gången idag...Tack vännen/caja

    SvaraRadera
  2. Ha ha...hur tänkte han nu? Ser han att du springer omkring i alla rum och tok borrar massa hål överallt ha ha...
    Men undervattenslampan var väll cool:)
    Snälla önska dig en borrmaskin i julklapp iår! Bara för att se om han klarar av att köpa en till sin "lilla prinsessa";)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Om du vill ge mig din mejladress (jag kommer inte åt din för mitt datasystem) så kan jag mejla ett svar på din fråga till mig. Jag kan radera den kommentaren med mejladressen om du vill, ingen kommer då att se den alls.

    SvaraRadera
  4. Hahaha..en man av gamla skolan kanske??
    Ps. Jag har kommit på ett sätt att kommentera men det leder inte till min blogg ;)

    SvaraRadera