En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

lördag 25 september 2010

Hösten kommer


Har faktiskt varit ute och gått en liten sväng i dag! Det var underbart, jag kan inte få nog av den känsla av spännning som jag ibland känner sådana här dagar. Jag tänker på älgjakt när man var liten och det satt jägare i köket och skrävlade, mindes och ljög tidigt på morgnarna och sent på kvällarna. Skrattsalvorna som man både somnade och vaknade till...vad jag saknar en del av de där jägarna som inte längre finns i bland oss.

Vädret var underbart och allt var precis stilla och så där tyst som det bara kan bli när luften är full av fukt, allt blir som en Bauer-saga i skogen, önskar att jag inte lånat ut min systemkamera så att jag hade kunnat ta riktiga trollbilder.

Höstmurrigt.
 Tog en bild med mobilen istället så att man iaf får lite känsla.
När jag kom hem var det ett väldigt liv bland träden av småfåglar, det var stjärtmesar, redan!! Jag jagade runt bland träd och buskar för att försöka få en bild men det jag fick på bilderna kunde lika gärna vara flygande möss med lång svansar, därför lägger jag upp en bild från i vintras. De är ju bara sååååååå söta!!

Bild från i vintras,

Har en pool som inte tagits hand om och inte heller tömts. Gick och tog en titt på den och fick se ett helt gäng paddor och grodor trängas i bräddavloppet, stackars krakar.
I morgon blir det "mission frog/tod", måste hjälpa krakarna upp ur situationen, de måste ju hinna hitta bra ställen att övervintra på. På tisdag kommer äldste sonen hem och då ska han få hjälpa mej att tömma poolen, 75.000 liter, det tar ett tag!

Stackars, stackars.....paddor, grodor och pool!!
Den ser inte så rolig ut nu min stackars pool men den ligger väldigt högt upp på min "att göra när jag blir bra-lista" och när den är i ordning, då är den väldigt rolig!
Det kostar en hel del att driva en pool och att göra i ordning den lär inte bli gratis heller men vi är jätte-jätte sugna på att göra det här så vi ska nog komma på några knep och genvägar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar