En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

fredag 24 september 2010

Teknikens under!

Jag tycker det är riktigt roligt och spännande att lista ut hur saker o ting funkar. Ge mej en ny TV, stereo, dator, mobiltelefon - eller om ni nu ska ge mej något så kan jag väl önska mej en ny bil :)
Min nuvarande bil är en Peugeot 406 med en massa displayer och finesser, hela förra vintern hade vi roligt åt att den varnade för is när det var över en meter snö och 20 grader kallt. Vi kallade framsätet för pilothuset och upptäckte nya grejer i displayerna stup i kvarten. Vi kan uppfattas som lättroade när regnsensorn framkallade gapskratt när den satte superspeed på vindrutetorkarna när vi passerade under ett träd som släppte en massa vatten på oss! Ställbara lycktor underlättar på våra återkommande spaningar på vilt under mörka höstkvällar. Finns så mycket att leka med!

Det senaste tillskottet i familjen är att vi har skaffat oss androidmobiler, snacka om att här finns det mycket att utforska.
Har varit lite avundsjuk på barnens far för att han har haft Bluetoth-lurar till sin telefon, det ville ju jag med ha! Han var ute här en kväll när jag precis skaffat androiden och vi surfade runt på nätet och kollade modeller och priser på lurar som skulle kunna passa min. Och jag bestämde att har jag klarat utan mej förut så får det gå ett tag till.

Dagen efter sitter jag och försöker ställa in större ikoner på mobilen och söker efter hjälptips på nätet. Då hittar jag istället en mening som säger: Bluetoth-lurarna som följer med Ericssonx10 är av utomordentlig ljudkvlitet..................
Så jag har bluetoth-lurar av utomordentlig ljudkvalitet :)

Kameran i telefonen är 8 MPX och måste ju provas, så fort kropp och väder samtidigt tillät fotagrafering i trädgården gav jag mej ut och anföll fjärilar, blommor och äpplen.
Blev lite besviken, tyckte inte att bilderna blev så klara och skarpa som jag räknat med.....

Vilken skillnad det blev när jag nästa dag upptäckt och tagit bort tejpen över linsen!!
Behöver jag förtydliga att jag har svårt för att läsa manualer? Och att plocka upp ALLT ur förpackningen och sakta och metodiskt gå igenom allt är inte heller mitt vanliga tillvägagångssätt. Trial and error är nog mer min stil!! Men det blir många skratt på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar