En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

lördag 15 juni 2013

Skrattar på oväntade ställen en lördag kväll

Halkar in på forumet familjeliv genom en länk på Facebook som någon lagt upp.
Det är ju en skitrolig sida!
Det dyker upp lite skojare där ibland.
Den jag halkade in på hade skrivit så här:
Tänkte göra maräng o då ska man ha äggvita, när äggen är råa finns det ju bara äggula eller sånt där genomskinligt så alltså måste man tillaga ägget först? Ska man koka eller steka? Ska man bara tillaga det genomskinliga som sen blir äggvita eller ska man tillaga gulan också? Hur får man ut gulan innan man kokar ett ägg? Irriterande att inte kokboken kan vara lite mer detaljerade i sina förklaringar!
Ni kan ju förstå hur det blir sedan, en del tar stackaren på allvar, en del blir tveksamma och andra hakar på. Snokar vidare och fastnar för den här: 

behöver tips köpte 3 påsar frysta räkor med ansikten för att det var billigt... men vad kan jag göra med dom??? hur tillreder jag dom?? kan man göra typ kycklingsallad fast med räkorna? tack för tips & råd

Och den här, det är en helt sjukt rolig och jättelång tråd:
Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet. http://www.familjeliv.se/Forum-26-175/m53951057-1.html
Tydligen var det en person som kallade sig ANOF som har skrivit en massa inlägg som folk har nappat på. Om jag fattat det rätt så gick han till slut ut och erkände att han faktiskt var ett troll och det vet ni ju alla vad som händer med troll i ljuset, poff!
Tydligen så dyker det ibland upp lite ANOF-kopior.
Sådant här tycker jag är kul och skrattar gott åt. 


Det här skrattar jag också gott åt fast det är hemskt egentligen, det är när min onda sida får övertaget och skrattet ekar hjärtlöst.

Foto: John Ash

4 kommentarer:

  1. Behöver du ett lån?
    Är du i behov av personliga lån, lån Business, lån Business, bostadslån? Om du har nekats lån och ha en negativ kredit historia, inte panik. Vi kan hjälpa till. Kontakta oss nu
    standardloancompany1990@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Behöver du hjälp?
    Behöver du hjälp med språket? Med översättningen?

    SvaraRadera
  3. Haha, är allt helt djävla galet. (ler) Jag skulle behöva hjälp med mycket just nu, Lilla Frun sämre än någonsin, skulle vara underbart att få skratta på sig, som reportern, för visst är livet en riktig "fars"

    Ja du Kära Lippe vi skulle ju träffats för flera somrar sedan, men det är ju ännu inte för sent, Lilla Frun brukar repa sig på några månader så i slutet av sommaren kanske vi kan "rulla förbi".....kanske går det förbi några handikappade så vi kan skratta riktigt ordentligt.

    Personligen så tror jag att jag måste börja skratta då jag träffar läkare....fast mest vill jag nog bara gråta.....eller rusa fram och slita av det konstgjorda fejs som många läkare har, undrar om det inte är en utomjording under ibland.

    Ha det bäst som vanligt!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  4. Helt sanslöst rolig - men ack så pinsamt!! (Jag kan förstå att tv-karriären fick ett hastigt slut) När det gäller ovanstående kommentar så tror jag att en språklektion kunde vara på sin plats och med tanke på mängden av dylika kommentarer som dräller in tror jag att det kan vara en luckurativ affärsidé!

    SvaraRadera