En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

torsdag 28 mars 2013

Och nu blir det....

...KULTUR!!
Och vad är kultur?
För mig är det något som ger människan en upplevelse. 
En målning, ett musikstycke, en teaterföreställning, en sång, ett foto, ett livespel, en hästuppvisning med samspel mellan människa och djur, en snyggt ombyggd bil, rockkonsert.
Det kan vara nästan vad som helst men för mig ska det beröra på något sätt, ge en känsla.
Det här berör och dessutom älskar jag flash mobs, den där känslan av gemensam upplevelse. Åh, vad jag hade velat vara där!



8 kommentarer:

  1. Helt amazing! Mer sånt här till folket!
    Inte bara i London och andra storstäder. även små byhålor hade mått bra av lite mer kultur och äkta musikglädje.

    Jag "lånar" denna... den ska spridas, tycker jag!

    Puss och Glad Påsk på dej!
    Jison

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska sprida! Mer glädje åt folket! Och här i skogen är det också dåligt med sådant!
      Puss i påsk!

      Radera
  2. Tycker flashmobs är läskiga...en vet ju inte vilka som är med om spektaklet och inte...dessutom namnet....mobben..... O-O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj då! Men det är inte så vanligt i dina trakter heller va?

      Radera
    2. Nää, tack o lov. ;)

      Radera
  3. Det är så häftigt och helt underbart!

    SvaraRadera
  4. Vilken grej!! De flyttade ut hela orkestern med kör och allt.
    Jag skulle också väldigt gärna upplevt det där på plats!
    Ha en riktigt Glad Påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så häftigt - nu kan vi prata kultur!!

    SvaraRadera