En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

måndag 18 mars 2013

Men hallå! Vad menas?


Vad då dialekt???!

På tal om reklam så kom jag på löften som måste vara hur lätta som helst att hålla. Ni vet det här att "om du inte är nöjd så får du pengarna tillbaka".
Ok om man köper något dyrt och det inte funkar som man väntat sig, då kanske man går tillbaka med det.
Men schampo? Eller fiberflingor? Eller bantningspulver?
Har du gått tillbaka med någon sådan där liten grej någon gång?

7 kommentarer:

  1. Räknas mögliga riskakor?

    SvaraRadera
  2. Hmm Jag vet inte om det är för att jag är engelsk och är van att klåga att ta tillbaka nånting som inte som det borde vara. Jag tar alltid tillbaka mat som är dåligt, klagar om mat jag har beställt på en restaurang är smaklöst och allt sånt där. Ibland frågor jag efter chefen eller skriva ett melj till företaget om jag är inte nöjd med hur jag har blivit behandlad.

    Tror min sambo tycker det är pinsamt ibland lol

    SvaraRadera
  3. Vi gick faktiskt tillbaka med kaffe en gång. Det var när Willys hade kommit med sitt Garantkaffe, deras eget sortiment alltså. Det smakade apa. Fast jag ska erkänna att jag hade nog inte gjort det. Det var sambon som ilsknade till över billig och dålig kvalitet.....:-)

    SvaraRadera
  4. Går kanske inte tillbaka, men kontaktar deras konsumentkontakt. De vill ju veta om deras varor är fel.

    SvaraRadera
  5. Hej. Jo ett par flaskor vin som bubblade som värsta champisen, fast det var vanligt matvin. Fick nya. Sen köpte vi dum som vi var färdig marinerat kött som luktade rutten råtta. Det fick de oxå tillbaks. Men oftast ids jag inte bråka om det är små saker. Ha det så gott.

    SvaraRadera
  6. Ja, dåliga matvaror eller trasiga saker lämnar jag tillbaka. Jag menade mera om produkten lovat blankt hår eller fräsch andedräkt eller något annat och det inte funkat, om man då klagar.

    SvaraRadera
  7. Jag brukar inte falla för reklamknep så jag förväntar mig aldrig några mirakel i form av spikrakt hår för att jag använder ett visst schampo till exempel. MEN jag är ganska duktig på att reklamera som du säger dåliga mat eller saker som är sönder. Hade varit roligt att komma in i affären med håret på ända och klaga på att schampot inte funkar. Det ska jag nog göra en dag när jag har tråkigt!! ;-)

    SvaraRadera