En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

onsdag 15 februari 2012

En misstanke om orsak

Jag har senaste veckan tio dagarna varit så idiottrött.
Så där trött så att det känns som om blodet inte orkar runt i kroppen.
Så där så att man vill gråta bara katten  fräser åt en och kroppen reser sig ur soffan enbart genom stor beslutsamhet och envishet från min sida
Huvudvärk, kliont i halsen, nyser och bara orkar inte!
Sover fem timmar - trött!
Sover tio timmar - trött!
Men jäkla förkylning bryt ut!! har jag tänkt.
Men nu har jag en ide!
Ska göra en grej i morgon och sedan är nog er sprudlande och pigga bloggerska tillbaka!
Visst!!?




Svarte Katt är också trött och lägger sig där han är när orken tar slut! Hans värden är kass så vi har fått göra om medicineringen igen, tyvärr hann värdena bli så fel innan jag upptäckte det så nu gnager han bort pälsen på magen och låren igen!
Inte smart gjort katten, inte smart alls när det är snö och kallt.
Men nu har vi ökat dosen så då ska det snart räta till sig igen, hoppas vi.

14 kommentarer:

  1. Stackars Svarte Katt. Hoppas han blir pigg igen.
    Du också! Kram

    SvaraRadera
  2. Skickar extra kraft och kärlek till er......Malla

    SvaraRadera
  3. Ojdå det var mycket dåligheter. Hoppas ni snart piggnar till båda två.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Va? Va? Va?
    Nu triggades fantasin igång!
    Vad är det som Lippe ska göra?
    Knarka uppåt-tjack?
    Inhalera c-vitamin?
    Gå till läkare och kräva en föryngringskur?
    Sova hela dagen?

    Olidligt spännande!

    Tillbaka till allvaret - hoppas du får styr på din abnorma trötthet och att Svarte Katt piggar på sig!

    SvaraRadera
  5. Stackars svartekatt! Men vad ska du gö då?! Vaaa? Be mig att befalla dig? Ok, då gör jag det! Bli pigg för bövelen!

    SvaraRadera
  6. Ehh, jag tror nåt gick snett vid Svarte Katts kastrering.... (titta på bilden,så ser du vad jag menar)

    Klart du är trött när en vecka är tio dagar för dig. Dra ner det till fem så blir det nog bättre.

    SvaraRadera
  7. Berätta vad du gjorde. Samma status här....

    Helena: HAHAHA... jag ser

    SvaraRadera
  8. Krya på er katten och matten!

    SvaraRadera
  9. Hoppas nu både du och kisseman piggnar till. Nyfiken blir man på vad du skall ta till..Bara det hjälper så..
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Hoppas ni båda piggar på er snabbt som attan! :)

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  12. Jag stavade ju som en ko... Vi provar igen:

    Katt och matte tillönskas att kvickt bli pigga(re) igen ♥
    Så trevligt han håller baktassarna!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Nänänä...jag är inte alls den där nyfikna typen...alls.
    Så vad du gör för att pigga på dej...tsss...

    *flinar och är nyfiken som f...n!*

    Lille pissen....hoppas han snart mår bättre och låter den varma goa pälsen ara ifred. Man behöver ju den nu...säj det till honom!

    Kramis!
    Moj

    SvaraRadera