En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 11 december 2011

Hunger

Om man tänker laga mat som tar lång tid ska man börja innan man blir hungrig!!
Nu luktar det ljuvligt av Tandoorikyckling som inte är färdig på länge än.
Och jag blir inte hungrig som ni andra - jag svälter ihjäl!

Varenda gång!!!


Jag veeeet att det inte är synd om mig!! Att det är ett självförvållat välfärdsproblem!
Men jag känner mig såååå "stackars"......

8 kommentarer:

  1. Jag är också jättehungrig! Var hos svågern en sväng. Han undrade om vi ville ha fika. Nej, svarar Maken!!! Jag som sagt nyss jag var hungrig? Kunde jag inte fått lite fika då??? Stackars mig, har inte ens börjat på maten än!

    SvaraRadera
  2. Det är jobbigt när man inte får maten när man behöver den, utan måste vänta!! Då kan en liten macka slinka ner...

    SvaraRadera
  3. Det är därför man har förrätter!!

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där - och när maten väl är klar vräker man i sig och blir övermätt.. :)

    SvaraRadera
  5. Här är en till, därför är det så bra med lite vin och en bit ost när man väntar ;-)

    SvaraRadera
  6. Herregud, vad jag känner igen det där. Kanske därför det ofta blir mat som går snabbt, istället för riktigt god mat som tar en timme eller två. Att man aldrig lär sig?! :-P

    SvaraRadera
  7. Är man hungrig så är det faktiskt synd om en!

    SvaraRadera
  8. Vilken sötnos på bilden! Jag blir också jättejättehungrig... måste liksom oftast äta nånting MEDAN jag lagar mat... hmmm

    SvaraRadera