En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

torsdag 1 september 2011

Uppskjuten avrättning

Jag är inskriven i något som heter Fördjupad Kartläggning och Vägledning, FKV.
Det innebär att jag har tre månader på mig att ta reda på var min arbetsförmåga ligger i dagsläget.
Jag ska börja med tre veckor på Iris Hadar i Linköping där jag ska få göra en utredning liknande den man gör när man gör en försäkringsmedicinsk utredning.
Jag ska med andra ord få baka en tårta, skriva på dator, snickra en fågelholk och vända ut och in på mig både psykiskt och fysiskt.
Först var jag inte så där värst sugen men sedan tänkte jag att det kunde vara vettigt att någon objektivt gjorde en bedömning som man kan ha nytta av hur det än sedan går.

Problemet är resorna. Klarar jag att köra bil så långt? Om jag tar tåget så är det 1,2 km att gå och då orkar jag nog inte så mycket mera den dagen och man ska hem också!
Bussarna stannar inte i närheten heller.
Får kolla parkeringar i närheten och vad det kan kosta. Linköping är ingen bilvänlig stad, inte vad det gäller att parkera iaf! Dyrt lär det bli också!

MEN!!! Jag får aktivitetsstöd!! Yiiipiiie!! Så första månaden blir tuff eftersom jag bara får för 14 dagar då. Men jag ska till soc imorgon och kanske, kanske att jag kan få hjälp??
Fast jag tror inte det men jag ska försöka.
Men jag kan behålla mitt hus i iaf tre månader till!!

Avrättningen känns uppskjuten!

16 kommentarer:

  1. Underbar och ytterst sorglig rubrik!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fy fan vad jobbigt att ha sin ekonomi hängande på en skör tråd så där. Och vara beroende av andras bedömningar...
    Lider med dig och hoppas att resultatet blir en vettig bedömning som blir till hjälp för dig!

    SvaraRadera
  3. Jag har gått utredning genom Iris Hadar och jag tycker de var toppen så jag hoppas de blir lika bra för dig

    Lena

    SvaraRadera
  4. Men det blir säkert skitbra :)

    SvaraRadera
  5. Instämmer med Mångmamma men lever på hoppet. Med din optimism kommer du att fixa biffen... det är jag övertygad om ♥

    SvaraRadera
  6. Nej nån "avrättning" vill vi inte vara med om...Nu får dom allt ställa upp, nu när du har börjat komma igång med livet. Och Lycka Till imorgon!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Vad bra! Tror jag... Men du , vad ska jag hitta på så att du säkert får behålla ditt hus? Fan, jag ligger sömnlös för det.... Kvällskram!

    SvaraRadera
  8. Ok, håller tummarna för dig! Köper en triss till oss båda i morgon - såg reklam på 100 000 i månaden i 25 år, det skulle inte vara så dåligt att dela på eller hur!? Kram

    SvaraRadera
  9. *suckar tungt* över din j***iga situation. Önskar INGEN (inte ens mitt ex) denna situation. Håll ut vännen, jag hoppas att framtiden ljusnar och det SNABBT!

    vill du så får du snora i min tröja....

    Puss på kinden...många../caja

    SvaraRadera
  10. Hahahahahaha ja jag var tvärsäker på att det var menat tyska hahahahaha
    pöss

    SvaraRadera
  11. och storbloggträff JAAAAAAAAAA!!!! måste och vill/c

    SvaraRadera
  12. Åh, jag vill så gärna komma på en bra kommentar med galghumor. Men jag är för trött. Skickar en peppningskramhälsning istället. <3 :D

    SvaraRadera
  13. Förhoppningsvis går det åt rätt håll nu. Du grejar detta. Kram

    SvaraRadera
  14. Kan man inte få hjälp med utgifter för resväg. Det fick jag av arbetsförmedlingen när jag fick jobb i annan stad.

    SvaraRadera
  15. ja kan du inte få sjukresa eller nåt?? fan vad jag tänker på dig.lider med dig samt att jag imponeras av dig, din kämparglöd, din vilja och ditt skrivande ! låt dom inte knäcka dig, du har ju så jädrans rätt!!!/Jessica

    SvaraRadera