En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

onsdag 10 augusti 2011

Vidare i ärlighetens namn

Om man ska summera alla kommentarer och diskussioner som jag haft IRL så är det väl kanske så här:
  • man vill att folk ska vara ärliga när man ber om det.
  • man ogillar lögnare och lismare
  • man känner skillnad direkt när någon säger något i ärlighetens namn för att såra
  • man köper det när någon säger det i ärligheten namn för att det är just ärligt
  • man känner direkt skillnad på vilket av de ovannämda som gäller och antagligen vet den som serverar sanningen också det!
  • ibland är det bättre att hålla inne med sin åsikt, man måste inte pracka på andra sin egen åsikt i tid och otid
  • om man tänker lite japanskt, dvs med respekt för den andre  så att den andre "inte tappar ansiktet" så gör man ingen illa
  • undvik kärringar som ser ut som kattarslen i mun

14 kommentarer:

  1. Bra sammanfattning tycker jag!
    Jag gillar verkligen din nya profilbild, tänk om jag skulle söka upp samma fotograf så han fick mig att le på bild, som du förstår så har jag mycket svårt för det!
    Hämmad och stel, inte alls, det finns helt enkelt inte så djävla mycket att le åt. Du ser ju hur jag desperat kör det ena skämtet värre och sämre än det andra! Fast alldeles precis nu så gjorde jag ett litet inlägg om en cybervän som jag hade ifrån Karlskoga för något år sedan! Då fnissade jag lite gubbsnuskigt för mig själv....särskilt när Åke skrev att de kallar henne Kerstin...fast det är ingen humor jag är riktigt stolt över, skulle vilja vara utrustad med sådan där idiot humor som en del människor har. Alltså garvar åt praktiskt taget vad som helst som gått lite fel!
    För något år sedan så satt jag spänt och tjuvlyssnade på lite äldre personer som pratade. Den ena hade fått en flaggstång i 70 års present, sedan när det var dax att resa den då upptäckte de att de hade fått fel fundament. Ett fundament för en stång på 6 meter men stången som fåtts i present var 8 meter! En vansinnig skrattsalva dånade då mellan husväggarna...Fasiken du Bertil det var dråpligt skrattade den ena mannen högt.
    Då kände jag mig mycket utanför, vad det så djäkla kul eller är det bara vårt sätt att få vara en del av gruppen?
    Ska inte ge mig in på filosofiska spörsmål så här snart mitt i natten, bara en liten fundering!
    Är helt övertygad att människor som läser min blogg reagerar exakt likadant....vart är det roliga?
    Hm...långt det här!
    kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  2. Right on target!
    Fast jag har inte tittat så mycket i ändan på en katt, får ta och göra det.....kan ju tänka mig hur du menar!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Alltså, kattarsrslen kanse kan vara lite söta på riktigt söta katter, men att ha dem som munnar... Njääää!
    Helt fantastiskt bra sammanfattat för övrigt.

    SvaraRadera
  4. Nu Lippe så skulle vi haft webkameran igång, då hade du fått se mig leénde....särskilt eftersom du skrev om småblommigt...det hade jag faktiskt inte ens funderat över...manligt/kvinnligt...spelar ingen roll, kul i vilket fall som helst!
    kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  5. Det var mycket bra summerat! :)

    SvaraRadera
  6. Så fick jag mig ett stort leende även denna morron. Mycket bra sammanfattning. Skulle kunna ge dig ett å annat högskolepoäng ;)

    Dom där kattarslena föredrar jag på våra vackra katter!!

    SvaraRadera
  7. Du slår huvudet på spiken.........
    Kattarslen hmmm....
    Ska tänka på det nästa gång som jag pratar med min harkel..."vän".....

    Kärlek.....Malla

    SvaraRadera
  8. Oj.....måste kolla med en spegel, tänk om jag och Totsies rumpa ser likadana ut? ;-) Kram vännen

    SvaraRadera
  9. Det stämmer nog alldeles utmärkt som du skriver, en bra sammanfattning. Fast ibland kan jag faktiskt undra om folk verkligen vill ha helt ärliga svar även fast dom ber om det... en del vill säkert, men inte alltid...

    SvaraRadera
  10. Och: Att käringar finns av båda könen ;)

    SvaraRadera
  11. Hahahahaha, sista punkten!
    Annars håller jag med!
    Ska kolla munkattarslen nu! ;)

    SvaraRadera