En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

tisdag 2 augusti 2011

Vad vill jag bli när jag blir stor?

Håller på och mailar min kontakt på AF som kanske inte kommer att vara min handläggare, suck, gillar ju henne! Hon tycker att jag ska ta kontakt med FK men det känns inte rätt! Ska försöka få ett löfte om nystartjobb ist och det får man ju från AF men då vill de att man ska skaffa jobbet först!
Men hallå!! Kan man få lite hjälp eller???
Funderar lite på vad jag vill göra men det spänner över så stora områden så det nästan är svårt därför! Måste ju tänka på ryggen också som ska klara av det, och orka träna tre gånger i veckan på gym och de andra dagarna hemma.
Sedan vill jag ha ett vettigt betalt jobb!! Såååå trött på att leva under existensminimum!!
Så mitt nya jobb ska vara:
- omväxlande så att jag kan välja om jag ska sitta eller stå
- inga tunga lyft eller statiska kroppsuppgifter
- bra betalt
- inom vettigt avstånd så att inte resan till jobbet gör att jag måste börja med att vila
- pedagogiskt, service, hantverk, administrativt
- eller en utbildning??

Mycket att tänka på nu!! Lägger mej i solstolen och ser om snilleblixten slår ner!!

11 kommentarer:

  1. Jag vet! Jag vet! Antingen tar du över AF eller Fk, eller också så provarbetar du som statsminister, du har min röst, så på't bara!

    SvaraRadera
  2. Du kan hjälpa mig att undervisa i höst. För du skrev ju pedagogiskt!
    Eventuellt blir det lång resväg, men kanske inte, du kanske bor här i krokarna.

    SvaraRadera
  3. Jag är säker på att vad du än hamnar så gör du att det fungerar för dig och skulle det inte ge så mycket pengar skickar jag mina haha....
    nja vem vet, vilket fall som helst så får du massa
    Kärlek av mig, så håll tillgodo tills de med stämpel på kommer in....Malla

    SvaraRadera
  4. Jag ville bli flygvärdinna när jag blir stor.
    Jag blev hemmafru.
    Men egentligen ingen större skillnad.
    - Jag transporterar folk hit och dit
    - Jag servar med mat och dryck
    - Tar hand om spyor
    - Försöker se vacker ut
    - Talar ett främmande språk

    Ok, nu ser jag inte halva världen eller flyger uppe i himlen.
    Men det händer att jag lämnar byn och ibland säger man till mig att jag ska komma ner på marken igen.
    Typ.

    Lycka.
    Lycka är att göra det man tycker om att göra - hela dagen.
    Kan man bli yrkesbloggare?
    Vore väl något att satsa på isåfall?

    Kram Elle

    SvaraRadera
  5. Det är nu drygt 4 timmar sedan inlägget...har den slagit ner än? Snilleblixten alltså!!

    SvaraRadera
  6. Håller med Fru Gårman, snygg profilbild.
    Ett förslag från mig blir något administrativt, med ett höj o sänkbart skrivbord, skulle det passa kanske?

    SvaraRadera
  7. samma här, juh... jag har nått som heter jobb- och utvecklingsgaranti...
    vet inte ens vad det är! ska till af snart tror jag. vet inget om mitt gamla jobb, men har ju inte bil längre så det blir 45 min promenad hem från fritids isf. orka...
    sjuka j*a värld. jag blir så arg ibland. vi som tjänar dåligt ska också helst gå ett par mil i snöstorm barfota i uppförsbacke.
    och till de som redan har skall också varda givet. lag på det :)
    kram och ♥

    SvaraRadera
  8. Försöker komma på något som uppfyller alla krav...och det går väl sådär...fått nån snilleblixt än??

    SvaraRadera
  9. Först vill jag säga att jag gladde mig åt din reseskildring även om jag inte orkade kommentera. En trasig bil la sordin på allt, som du vet.

    Varför inte börja med att kolla upp det här med utbildning. Det är aldrig fel att lära sig mer. Under tiden kanske du hittar på vad du vill bli och med en bra utbildning i botten så kan man även få bättre betalt.

    Dessutom ska du helt klart kolla upp att du får ev ny arbetsplats anpassad så du inte knäcker upp ryggen igen.

    SvaraRadera