En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

tisdag 16 augusti 2011

Nu får det vara slut med dej och mej!

Som någon påpekade så ska man skriva dig och mig!
Inte dej och mej! Påpekaren sa även att man kunde och fick skriva som man vill men att h*n i början reagerade när h*n läste på min blogg.

Nu har jag börjat störa mej mig på det också!! Man är ju aldrig sämre än att man kan ändra sej sig!! Så nu ska jag skriva sig, mig och dig!! Om jag kommer ihåg! Ser mycket snyggare ut faktiskt!!!
Även om jag är bra så finns det ju alltid något man kan förbättra ;)

Välkomnar dig Crea som ny följare!! Hoppas du ska trivas hos mig!!

Jag deltar dessutom i en utlottning av höstpaket hos Monstermalla, paketet finns i två varianter, en för höstdeppare och en för höstmysare!!

Och jag har köpt en klänning på second hand idag så att jag har något att ta på mej som känns nytt nästa gång jag ska på fest!!


Vero Moda-klänning obetydligt använd för 50:-!! Tycker att den kan passa så här i slutet av sommaren!
Japp, en bra dag!

9 kommentarer:

  1. Mig/Mej spelar det kvittar om du skriver mig eller mej... å du kommer bli klart snyggast på festen :)

    SvaraRadera
  2. På den tiden jag gick i skolan fick man skriva mej, dej, dom osv. Men det är tydligen ändrat igen! Jag skriver olika tror jag, även vissa andra ord skriver jag som jag säger/säjer :)

    SvaraRadera
  3. Men nu får du la ge dej. Först ostbågar och nu det här. Tsss...
    Förresten skrev du mej där nere vid klänningen.

    SvaraRadera
  4. Hahaha, hur ska du ha det egentligen..? Själv skriver jag mig och dig, men stör mig inte det minsta om andra gör annorlunda. Superfin klänning, kommer säkert passa dig jättebra.:)

    SvaraRadera
  5. Helena: jag är ju bara en nybörjare!! Jag tänkte att nu när jag ska ut i arbetslivet ska jag lära mej lite stil vad gäller det skrivna språket! Dialekten är nog inget att göra åt så den jobbar jag inte med!

    SvaraRadera
  6. Och den dagen alla lär sig skilja på de och dem ska jag salutera minsann =)

    SvaraRadera
  7. Håller med sus!! Det har jag inte märkt att du har problem med Lippe! :D
    //Wärsta språkpolisen ba.

    SvaraRadera
  8. Urtjusig klänning.

    Är nog lite språkpolis själv, men eftersom jag numera själv har problem med visst språkligt så kommenterar jag inte andras språkfel. Mina språkfel kom när jag fick fibro och fick problem med koncentrationen. Jag märker att vissa dagar är värre än andra. Så jag hoppas ingen är språkpolis på min blogg.....:-)

    SvaraRadera