En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

tisdag 16 augusti 2011

I köket

Läste hos den förträffliga Shirouz att hon kan gå lös och vara helt crazy ;) bland oljor och soya!
Ibland går det åt helvete för mig också!

- Vad blir det för mat, undrar grabbarna när jag står i köket och hackar, steker, kryddar och saltar.
- Vet inte, svarar jag.
- Åh nej, stönar avkommorna, det blir expriment!!!
Det är vad maten får heta när jag försöker rädda något som gått snett i köket men inser att det nog är bortom all hjälp.
- Klart att man måste prova nytt, försöker jag med käck stämma, inte vill ni äta samma gammla mat jämt??
Svar brukar utebli...

12 kommentarer:

  1. Märkligt det där, när jag säger till mina vänner att jag har experimenterat lite så ser de väldigt oroliga ut och menar på att de har ätit just precis innan de kom. Jag kan inte förstå det...

    SvaraRadera
  2. Riktigt, riktigt trist att jag var ensam idag eftersom mitt experiment lyckades. Jovisst... jag hade ett recept att gå efter... men det brukar inte alltid vara tillräckligt ;)

    SvaraRadera
  3. Vårt experiment blev sådär...

    SvaraRadera
  4. Hej på dig! Jag hade nog planer på att kika in hos dig med, men sommaren har varit så hård mot mig att jag knappt hunnit tänka :) Men nu är jag här! Hej hej :D

    SvaraRadera
  5. Så brukar min man oxå göra. Måste säga att resultatet blir blandat

    SvaraRadera
  6. De flesta exprimet i detta kök blir förvånansvärt goda. Det beror inte på mig. jag ber om kryddningshjälp när jag gör köttfärssås... :)

    SvaraRadera
  7. Experiment kan vara som en bal på slottet; trist och tråkigt eller alldeles alldeles underbart!

    SvaraRadera
  8. Om de inte är nöjda kan de ju få ta över experimenterandet själva? Det får mina iaf, men de är ju också ganska stora.

    SvaraRadera
  9. Hahaha, det händer att jag experimenterar också, men det brukar bli jättebra. Enligt mig själv.:)

    Sv: Jodå, det är i alla fall bättre.

    SvaraRadera
  10. Det svaret brukar jag ge när jag inte vill höra några klagomål eller "kan du inte laga XXX i stället?" :) ;)

    SvaraRadera
  11. Ja där har man varit många gånger och jag hade passat till vilket undercover agent som helst när det gäller egna recept, jag säger som min far sa :Jag forskar.....
    Men han var ju kock, haha....

    Men ett och annat recept har blivit riktigt bra.....

    Massa Kärlek.......Malla

    SvaraRadera
  12. Men det är ju faktiskt mycket roligare...att inte veta hur resultatet ska bli! De gånger jag faktiskt lagar mat här i mitt "andra hem" (jodå, det händer faktiskt!) så blir det ofta med hjälp av okända och mystiska ingridienser - med mycket blandat resultat...

    SvaraRadera