En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

tisdag 2 augusti 2011

Min nya profilbild

Den är tagen av en proffsfotograf och jag gillar den för att jag gapskrattar och inte är hemma. Inga pupiller påverkade av skitstarka piller utan bara hög på livet! Det är taget långt, långt hemifrån bland främmande människor jag aldrig tidigare mött och jag är LYCKLIG!!!

Min förra profilbild var tagen när jag låg på rygg hemma i sängen, hög som ett hus på piller och väldigt orolig för hur saker skulle gå! Även om jag bestämt mej för att saker skulle funka så fanns stunder (och finns ibland) när jag tvivlade och var rädd!
Fru Venus påpekade hur olik den gamla bilden var mej och nu när jag tänker på det så var hon alldeles rätt person att påpeka det och det var helt rätt fotograf som tog bilden på den helt perfekta platsen!


Förr!!


NU!!!

Hoppas att fotografen tycker att det är ok att sno hans bilder på detta skamlösa sätt!!!
(jag har frågat hans Fru men frågade ju aldrig honom)
Kolla in andra sköna bilder han tagit!!

24 kommentarer:

  1. Ja du får sno din bild! Frågade fotografen... :D
    Släng in en länk till fotografens blogg också. :)
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. Glömde länken ju... http://cogitoergosum999.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Skön bild.
    Du, jag tänkte faktiskt på dig, men hade ju inte skrivit upp din adress innan. Men jag lovar dyrt o heligt, nästa gång får du bjuda på en kopp. :)

    SvaraRadera
  4. Vilken skillnad på bilder. Verkligen Då och Nu, eller Före och Efter op.

    Nu ser jag att du fått svar av en till fotografen närstående. Annars tänkte jag säga att jag tror det är OK att använda andras bilder bara man talar om var de kommer ifrån. Och det syns ju på märkningen på bilden.

    SvaraRadera
  5. Cicki, nä det är inte ok, utan att be om lov! Men i detta fallet är det ok. :)

    SvaraRadera
  6. ha ha underbart .. :-D
    nu ser du ut som förr i ungdomenstid.

    SvaraRadera
  7. Fru Gårman: Tack. Bra att veta så man inte gör några misstag....:-)

    SvaraRadera
  8. Skrev just på en annan sida hur himla fin bilden är. Snygg-Lippe ♥

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att någon lyssnar på mig ;o) God morgon snygging!

    SvaraRadera
  10. Godmorgon. Hoppas dagen verkar bra !
    Som natt och dag är korten.
    Livsglädje =)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Oj vilken skillnad på "glimten i ögat".... ;)))

    Mina röntgenbilder är nu inskickade till Strängnäs och jag hoppas jag får svar snart...för jag vill också bli opererad NU och få tillbaka min glimt i ögat!!

    Jättekram på dej!
    Jenny

    SvaraRadera
  12. Underbar bild Lippe! Du ser verkligen lycklig ut : ) Man blir så glad av att se denna bild!
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Jag lade märke till den nya bilden häromdagen, men glömde kommentera det. Är lite för snabb med att trycka iväg kommentarerna ibland.

    Jag tänkte på just detta nyligen när jag såg din gamla bild...att där låg du och idag kan du röra dig igen.
    Härligt att se dig skratta!!
    Man blir glad av att se bilden.
    Fotografen är jätteduktig, har kollat in länken.

    SvaraRadera
  14. Ser du, nu var jag för snabb igen.
    Glömde skriva:

    Ha en finfin dag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  15. Måste ju bara fråga. Hur kom du i kontakt med honom för att bli fotad? Bor han nära?

    SvaraRadera
  16. Näe, han bor jätte-jätte-långt borta! Vi råkade på varandra genom en gemensam bekant, kan man väl säga.

    SvaraRadera
  17. En fantastiskt härlig bild, det här måste vara det som menas med "sprudlande glad" :)

    SvaraRadera
  18. Jag gillar din nya bild!!!

    SvaraRadera
  19. Oj vilken skillnad! Superfin bild på en lycklig du.:)

    SvaraRadera
  20. Görfin bild! Och en sådan skillnad, man blir glad av att se det :)

    SvaraRadera
  21. Var det före du ramlade över det där hålet som stod upp!? :D

    Du är svinsnygg, men det har jag ju alltid tyckt. :)

    SvaraRadera
  22. Du är så fin så :)
    Det tycker jag du är på alla bilder jag har sett! Nu är jag hemma igen, får se när jag hinner läsa ikapp:)
    Får finfrämmad i morgon, lilla,lilla Barnbarnet ska hälsa på farmor för första gången!

    SvaraRadera
  23. Så fin och glad - kanon bra kort!!!

    SvaraRadera