En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

måndag 22 augusti 2011

Kladdigt sex och skönt att det snart är slut på den här dagen!!!!

Fick höra att Kära Mor var hos syrran borta i byn och lät hälsa till henne att om hon kom den här vägen så kunde hon få kräftor. Och det ville hon förstås!
- Vi tar väl lite kaffe? frågade jag som fortfarande inte var riktigt vaken och skapligt seg efter den dubbla dosen Paraflex.

Vi skulle ta kaffet vid trädgårdsmöblerna och när jag skulle räta till Mors fåtölj satt det ett jävla bi på baksida!
Naturligtvis stack det mig när jag klämde det!
- Aj som ..sa jag och Mor undrade hur det gick. Jag tittade i handen och taggen med blåsan kvar satt i handen.
- Värre för biet, svarade jag, det har lämnat halva arslet här till mej!
- Men du är ju allergisk!!!
- Mot getingar ja!


Efter påtryckningar ringer jag 1177 och de vill skicka ambulans.
- Äsch, jag har Betapred, jag tar det.
Jag sopar i mej tabletter och vi går ut och ska ta kaffet.
Plötsligt känner jag att det börjar värka som bara den i armen, skallen blir glödhet och synfältet krymper. Stress tänker jag, det är GETINGAR jag inte tål! Och så stress då!
Sen kommer hjärtklappningen ...fy fan, säger jag!
Vill ju inte skrämma upp Kära mor så jag tänker att jag ska vänta och låta cortisonet göra nytta. Då rusar hjärtat och illamåendet kommer så jag ringer en ambulans.

När de väl kommer har det gått 20 minuter för de hade också en skitdag och deras system lade av, datorer, telefoner, allt! Och de fick sina fiskar varma när de kom hit, typ kommentarer att det var ju tur att jag inte hann dö!! (från mor och syster) Men det var ju inte deras fel kom de fram till!
Näväl, de stannar en stund hos mej och kollar puls, blodtryck och syresättning ett par gånger.
Jag har nämligen kommit på att om de gör något på sjukan så ger de adrenalin och har du fått det så vet du vad jag menar och har du inte fått det...ja då vet du inte!! Därför vill jag inte åka om det inte är absolut nödvändigt.
Det har alltså gått nästan en timme efter sticket när de åker och sämre än så blir det nog inte så de får åka tomme tillbaka!
1177 ringer tillbaka och kollar läget! Gilla!

Mer som jävlats idag:
  1. superduperfel på stora plattan på spisen så jordfelsbrytaren slår ut omedelbart!
  2. läs förra inlägget för det tål inte att upprepas
  3. det bränner fortfarande i skallen fast hjärtklappningen lagt sig
  4. 6:ans tanget är superkladdig så fingret fastnar på tangeten och om man inte snabbt rycker bort det blir det så här:6666666666666666666! (ledsen om du blev besviken men det är en sådan dag förstår du!)
Så nu väntar jag ivrigt på att få dra täcket över huvudet och sova den oskyldiges goda sömn! För imorgon...då SKA jag till AF!!

13 kommentarer:

  1. Hua, lät inge vidare de där! Skönt att det gick bra iaf!
    I morgon e de en ny dag, en bra sådan.. de känner j ai typ... lilltån?
    Kram på dej

    SvaraRadera
  2. Fyyy, vilken dag.
    Håll dig undan från allt som har gaddar.

    SvaraRadera
  3. Men fy! Tur morsan var påstridig!!!

    SvaraRadera
  4. Du... skräm hellre upp mor nästa gång än att vänta med att ringa! Din j*a tokmoster... KRAM!!

    SvaraRadera
  5. Vilken dag!
    Men vänta inte nästa gång. All◙1gi mot insektsbett ska man inte leka med.

    Ditt 6 är inget mot min döda e-tangent. Sonen spillde mjölk på min laptop och nu måste jag använda ascci-kod för att få e. Det suger om man säger så.

    SvaraRadera
  6. Men gulle vännen.... :-)) Förlåt att jag skrattar, men du borde "bli film" :-)) Jag hoppas verkligen att du mår bättre och nästa gång du lockar med sex, se till att det är nåt riktigt saftigt ;-) Nattikram!

    SvaraRadera
  7. MEN du!!!!! Ler när man ser överskriften...håller på att sätta hjärtat i halsgropen när man sen läser...för att sen lättad andas ut över att det trots allt gick bra!!! DUUUUU var rädd om dig och torka av 6:an då!!

    Kraaaam/caja

    SvaraRadera
  8. Var försiktigare om du blir stucken någon mer gång. Inte vänta så...
    imorgon är det tisdag, de är mycket bättre än måndagar =)

    SvaraRadera
  9. Men fy fan! Och de vet resten av vad jag tänker.
    Men hahahahahahahahahahahahaha vilken fyndig rubrik!!! Den lär fixa en och annan lustig sökning in hit! :) KRAM!

    SvaraRadera
  10. Kanske var en geting i biförklädnad?!

    Och nästa gång sonen lånar datorn kan du ju be honom torka av tangentbordet efteråt.

    SvaraRadera
  11. Det kanske är en bra dag att åka till AF på - nu kan det ju bara bli bättre!!

    SvaraRadera
  12. Man kan ju se allt skit som händer en på två sett! Det ena är ju att det faktiskt blir fantastiska och underhållande men sorgliga inlägg om "alltings djävlighet", skratar när jag läser ditt underbara sätt att skriva på, skrattar med dig och inte åt dig, för visst är livet galet!
    Hoppas på det bästa hos AF!
    Vi hörs och ses, det garanterar jag, ett absolut måste säger även Lilla Frun. Vi måste helt klart ordna ett mindre bloggkonvent!
    Ha det bara Bäst!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  13. Men hjälp! Tur att det gick bra!

    SvaraRadera