En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

måndag 15 augusti 2011

Du måste!!!

När folk säger det till mej så tar jag mej en riktig funderare på om jag verkligen måste det!! Kanske jag ändå hade tänkt att göra det men nu försvann lusten plötsligt!

Du får inte!!!
Nähä!? Jag kanske inte hade tänkt det heller!! Men NU funderar jag allvarligt på det!!

Av princip....
Om man gör saker av princip eller inte gör saker av princip så innebär det att man gör saker och löser problem likartat hela tiden och det kanske inte fungerar så bra? Jag ser hellre att jag tar in nya värderingar och lösningar vartefter!

- DET gör jag aldrig av princip!!
Nähä?? Du kommer att missa en massa då!!

Jag är inte sämre än att jag kan ändra mej - ofta!!! Om jag vill!

Känner mej lite trotsig idag. PMS?

13 kommentarer:

  1. Hahaha, precis sån är jag också. Säger man att jag måste, då får det vara..;D

    SvaraRadera
  2. Följ din instinkt och stå på dig!
    kraam/c

    SvaraRadera
  3. Jag hatar måsten!!
    Men du låter nästan trotsigare än jag. *ler*
    Är nog lite PMS också.
    Stå på dig!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  4. Trotsiga tanten hör jag! :)
    Sorry, tjejen mena jag! :D

    SvaraRadera
  5. Dags att köpa menskopp? :D

    SvaraRadera
  6. Känner igen mig lite där ;) :)

    SvaraRadera
  7. Det finns inga måsten (jo... du måste äta, dricka, skita och sova för att överleva). Du måste inte diska... men du kan VÄLJA att ha rent kök osv osv.

    Principer kan va bra att ha men kan även stoppa oss i utvecklingen som du skriver.

    Kram från... "I don´t have PMS... I´m always a bitch"

    SvaraRadera
  8. Jag är oxå lite motvalls ibland (läs ofta)

    SvaraRadera
  9. Hellre en motvallskärring än en medvallsdito!

    SvaraRadera
  10. Här har vi ett uttryck, "Motvalds kärring" och det är jag ofta.

    SvaraRadera
  11. När man är i min ålder ska minsann ingen gröngöling tala om vad jag ska göra. Förresten skulle jag behöva ett år utan mänsklig kontakt så jag fick vara ifred.
    Idag känns det såhär i alla fall...

    SvaraRadera
  12. Jag tycker att det är ganska roligt med folk som tycker en massa om vad jag ska göra och inte göra, jag lyssnar på dem, ler och sedan om jag har tur, så ser de när jag gör precis tvärtemot. Trotsåldern kan vara länge, har jag märkt, i mitt fall ;)

    SvaraRadera