En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

torsdag 25 augusti 2011

Brev från AF

Fick idag ett brev från min förra arbetsförmedlare.
Hon hade hört att jag gjort ett besök.
Hon hade igår sökt mig på telefon men vi hade strömavbrott så det kan vara därför hon inte fick kontakt.
Jag ska komma dit när jag är frisk och ta med mig papper på att jag inte varit det, alltså sjukintyget.
Hon skriver vidare att det finns åtgärder för mig där jag kan få aktivitetsersättning.
Så där ja! Jag träffade bara fel person och jag hoppas att jag kan få fortsätta att ha kontakt med min arbetsförmedlare från förr så man har en man känner igen och som kan "fallet".
Så jag antar att det nu är 1 september som gäller för nästa besök på AF, samma dag som jag har möte med soc. om mitt boende....

15 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att mötet går bra och att du får bo kvar!
    Har ni hittat cykeln?

    SvaraRadera
  2. Det håller jag absolut tummar och tår för!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men fy i hel-vetet vad bra!!! Och fy i fan vilka puckon det finns på AF... Den du träffade igår, alltså. :/

    SvaraRadera
  4. Men åh vad bra! Även om aktivitetsersättningen inte är hög så är det ju något i alla fall. Hoppas verkligen det löser sig. Arbetsgivare kan få delar av lönen betald via AF om de anställer en sån som du (och jag). Du kan erbjuda dig att göra praktik först, då får du aktivitetsersättning, om du hittar en arbetsplats du kan tänka dig att prova på, och sedan om de anställer dig kan de få lönebidrag för dig i upp till fyra år, har jag för mig. Men det visste du kanske redan. Kram!

    SvaraRadera
  5. Va skönt! Hoppas det löser sig till det bästa!

    SvaraRadera
  6. Här hålls tummar och tår så att det snudd på blir kramp... men det är det värt. Å du... jag tror att ditt förra besök satte sina spår. Gjorde nog att dom fick eld i baken rejält :) Nu snackar vi inte girlpower... Vi snackar LIPPEPOWER!!!

    SvaraRadera
  7. Vad trött jag blir på hon där senaste som sa att inget går....byta jobb? Hon alltså. God morgon. Typ :-)

    SvaraRadera
  8. Skönt att ha en bra kontakt att vända sig till. Det där med att man är frisk ena dagen fast man varit sjuk dagen innan och lång tid innan dess, det är lite sjukt det!

    SvaraRadera
  9. Det är oerhört viktigt att man har kontakt med rätt handläggare oavsett myndighet. Jag har haft min beskärda del av möten med idioter men även empatiska pärlor. Kampen för ett värdigt liv blir så mycket enklare när personen mitt emot lyssnar, förstår o verkligen försöker lösa situationen till det bästa även om det inte alltid blir som man själv tänk sig. Det handlar väldigt mycket om bemötandet när slutresultatet kanske blir negativt. Det är mycket lättare att hantera om handläggaren varit mänsklig.

    SvaraRadera
  10. Nu jäklar håller vi tummar och tassar....
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Men.....får det överhuvudtaget finnas annat än "rätt" kontakt på AF, jag tycker det låter som rena rama anarkin. Jösses vad vi skulle behöva en total uppryckning i det här landet. Om nu du inte hade den verbala förmåga du har, vad hade hänt då.....det är för bedrövligt.

    Att du sedan ska behöva diskutera hur du ska bo när du har ett "boende" (som det heter numera) det är över min horisont....vad är motiveringen till det.....?

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Va skönt att det finns "normal" människor på AF.

    SvaraRadera
  13. Håller tummarna för att allt går vägen nu

    SvaraRadera
  14. man kan ju undra hur sverige kommer att vara om 10 år till? jag blir så arg ledsen och besviken på det svenska systemet, och på alla personer som är på fel ställe, hur i hela h-vetet kan folk rösta på detta?? hur kan det få forttgå? har det svenska folket ingen medkänsla är det bara egoism som gäller?

    SvaraRadera