En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

fredag 8 juli 2011

Uteblivna bekännelser och en liten, liten egen

Hade tänkt skriva om rackartyg från skoltiden men leran måste nog få klartecken från långhalmen innan hon törs göra det! Ska ut och svinga  en bägare eller två med henne ikväll och då ska tillstånd efterfrågas.

När vi hade vikarie på högstadiet var en av mina favoriter att dra in ett bomullsgarn genom näsan ner i halsen, harkla upp det och ut genom munnen. Sedan satt jag och drog tråden fram och tillbaka genom näsa och munen. Taskigt men effektfullt!

14 kommentarer:

  1. Hahahaha.... du e ta mig f*n helt galen.... men det visste jag ju redan.

    I fjärde klass blev vår lärare långsjuk och vi små skitglin hann göra slut på tre vikarier...

    SvaraRadera
  2. Hahaha, det var både ett av det roligaste och äckligaste rackartyg jag hört i kombination med vikarier i skolan, skratt.
    ...gör du det där som ett partytrick nuförtiden?
    Passar till kvällens öl?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Va äcklig du är Lippe! :)
    Du borde vatt gift med Carl-Einar Häckner!!!

    SvaraRadera
  4. Åh, fy fan! :D Hade jag varit en av vikarierna hade jag klökts som en kalv :D

    SvaraRadera
  5. Kära vän, äntligen har jag kunnat läsa din blog. Tagit del av bryderierna med poolen (tokskratt), våra ohyfsade avkomlingar, Noja för exploderingar, nermonteringen av vår Socialförsäkring mm men det som glädjer mig stort att ditt tillfrisknande som slår all förväntan. Bugar och bockar åt din "djävla ammana" som du borde bli adlad för!!!

    Mitt internet fungerar fortfarande dåligt men dottra mi har förärat mig en Iphone så nu kan jag med god vilja och pekfinger pillande läsa din blog.

    Stor kram kära blog vän från Lena

    SvaraRadera
  6. Haha! Själv satt och sydde mig själv i handen, små små sygn under huden... Ja, vi hade alla våra sätt att roa oss på. :)

    SvaraRadera
  7. Jag ryser.... ser framför mig hur du skär upp hela dig med bomullstråden

    SvaraRadera
  8. Huvva!!! Hoppas du inte gör det när du är här, eller gört förresten! Hahaha... Husbandet kommer att döööööööö!

    SvaraRadera
  9. hahaha men usch så äckligt. Ja fast det är klart, mycket knasiga och äckliga saker har även jag gjort när det vart vikarier :D

    SvaraRadera
  10. Usch (tror jag - rätt fashinerande faktiskt)Akta så inte den där "tanten" på gymmet hittar din blogg och skingrar minnesdimmorna =)

    SvaraRadera
  11. Effektivt sätt att rensa näsan.

    SvaraRadera