En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

torsdag 7 juli 2011

Om hon inte minns, då har det inte hänt! Visst?!

Här om dagen när jag var och tränade kom en äldre dam emot mej i lokalen. Hon stannade och tittade på mej när jag tränade. Hon log emot mej och sa något om övningen jag gjorde.
Då kände jag igen hennne, min klassföreståndare från gymnasietiden! Hon kände inte igen mej och förklarade detta med att det måste betyda att jag var en skötsam elev eftersom de som inte var det var de som levde kvar i hennes minne. Jag bekräftade ivrigt att hennes påstående att jag tillhörde den skötsamma delen av elevskaran var riktig!!
- Jajjemän, sa jag, inga problem med mej!!
- Näe, svarade hon, för då hade jag minnsann kommit ihåg dej!!
Resten av träningspassaet var jag livrädd att poletten skulle ramla ner och minnesdimmorna lätta!

9 kommentarer:

  1. Hehehe... Du får väl se hennes reaktion nästa gång ni ses... DÅ kanske poletten har trillat ner...
    Kram! :D

    SvaraRadera
  2. Och min gymnastiklärarinna skulle troligtvis aldrig känna igen mig alls, eftersom jag undvek hennes lektioner med framgång i tre års tid! Hehe.
    Kul att ha varit saknad och att du gillar mina sena inlägg, tack vännen!

    SvaraRadera
  3. Ja du... eller var du faktiskt en mönsterelev :) Det tror jag!

    SvaraRadera
  4. Hmmm, hur var sanningen nu då?

    SvaraRadera
  5. Hahhaa, tror inte du var så farlig ;)

    SvaraRadera
  6. Hahaha, skulle tro att hon nog mindes ändå.;D

    SvaraRadera
  7. Hahahaha..... Jag ska säga att jag är glad att jag hade relativt gamla lärare så de flesta slipper minnas mig idag. Inte för att jag var nån bråkstake som förstörde lektionerna.... men nån mönsterelev var jag aldrig.

    SvaraRadera