En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 17 juli 2011

Tankar i en festskadad hjärna

Sen, om man ska, om man vill? Vilken sort ska man titta efter? Karl alltså. Eller ska man inte ha några önskemål utan bara ta det som det kommer? Om man vill ha en som kan snickra ska man cirkulera inne på byggvaruhuset då? Bilreparatör - Biltema?
Vad är det då man hittar på krogen?

Och varför är karlar så ofta homofober? Vad tjuter de om? Är det inte vi kvinnor som borde tjuta över missade möjligheter? Att de manliga hallåerna inte är så mycket för oss men att de kvinnliga ofta är ögongodis för gubbar?

Och är de där Masaiskorna så bra som det sägs?

Och när ska folk fatta att de inte kommer så mycket högre själva bara för att de försöker trampa och kliva på andra, och att det ser rätt illa ut!!

Och att om man är karl och prickpinkar på ett stort blad så kan det slå tillbaka...hehehehe!

Och att det är egentligen inte så gott med ris till kokt fisk..

Och att jag kan dansa!

9 kommentarer:

  1. Jag trodde du hade en karl?!!!

    Dom finns inte på ICA. Inte på krogen. Inte på nätet. Dom knackar inte på dörren. Dom rider inte på vita hästar. Jag vet faktiskt inte vart dom finns... antagligen upptagna.

    Å vad f*n är "Masaiskorna"??? Snälla upplys mig å det snaraste...

    SvaraRadera
  2. Det är frågan, det.. Jag har ingen aning faktiskt.
    Hm, homofober, jag vet inte, de känner sig kanske inte helt bekväma med sin manlighet?
    Skorna har jag ingen aning om vad det är.
    Det där med folk som tror att de kommer högre är också ganska intressant, det är bara att luta sig tillbaka och le medan de visar hur stora idioter de är.
    Det där med karlar och blad, det gäller nog kvinnor också, hujedamig vad jag fick höra saker igår (det är tydligen sant att folk vill anförtro sig åt de som bartendrar.) som jag har en känsla av kommer att slå tillbaka och bita dem i nacken...
    Kokt ris och fisk, vet du vad jag åt i fredags? Sill och kokt ris. Riset kryddade jag dessutom med socker. Väldigt spännande matkombination...
    Jaa, det ska gudarna veta att du kan dansa, så härligt att du kan det igen :)

    SvaraRadera
  3. Svarar här oxå: Jag tänkte INTE på skor när du skrev masaiskor... haha

    SvaraRadera
  4. Äh ta det som det kommer. Att ha en karl är ändå överskattat. ;)

    SvaraRadera
  5. Enligt min erfarenhet är karlar som katter: Bryr man sig inte om dem så kommer de av sig själva.

    SvaraRadera
  6. Var det finns trevliga män med bra sinne, god fysik, inga beroende och som skulle vara lediga - det står skrivet i himlen. Ska vi ordna ett läger och bjuda in lediga män så som de gjorde i Norrland när de bjöd in kvinnor. Kanske TV 4 ställer upp....

    Ps! Ett skämt med ett uns av allvar...
    /Kram

    SvaraRadera
  7. Låter som fullt normala tankar från en något (?) festskadad hjärna! Men bireparatör på biltema...tror inte det...!!

    SvaraRadera
  8. hehehe man ska inte pinka på blad utan man ska sikta på blomman..
    är ju mera sport.(dumt men manligt)

    lippe på krogen är alltid som en choklad ask det gäller att var där tidigt innan bara punchpralinerna är kvar... :-)

    fast det låter som du har haft en toppkväll å mår bra idag..
    ha det

    SvaraRadera
  9. Annars kan du ordna stopp i rören igen så Benny kommer förbi! :D

    SvaraRadera