En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 31 juli 2011

Lipphausens resa del II

När jag vaknade nästa morgon levde jag fortfarande och jag kände stor lättnad! För att se om foten vuxit fast ordentligt gick jag en morgonpromenad i parken som de har på baksidan, följde en vacker stig kantad av fantasifullt klippta buskar och häckar. Plötsligt kom jag fram till en skylt vid stigs ände:
Vänd om stod det!

Eftersom man är gäst får man ju ta seden dit man kommer så jag tvärvände och gick tillbaka för att äta Fru Gårmans delikata vitlöksbullar till frukost.
Vita Faran höll mej under ständig bevakning men ett och annat gapskratt undlät jag mej.


Efter frukost och förhållningsorder till Husbandet, som är cyklop, lämnade vi ön med enda båten. Så gör Fru Gårman för då vet hon var de är!!

SA ju att han är cyklop!!!!!
Vi hade fått förhållningsorder om att resa lätt, inte smidigt utan med lätt packning alltså....fast då blir ju resan smidig???
Ah, iaf så hade vi fått veta att bikini och dricka var lämplig packning så i med bikinin i väskan och på med resebikinin och så drog vi.
På båten blev det ett himla sjå med autografskrivande och fotografering. Men vi fick bästa betjäningen av alla!! Behövde inte stå i kö på Tax Free och på resturang "Vita Duken" fick vi förtur.
Fast jag undrar om det var sant att det är så man reser till Åland....fast alla andra kanske var utlänningar så att de inte fattade...? Eller??


Denna bild är med vett och vilja stulen från Fru Venus!!!
När vi äntligen, äntligen, äntligen träffade Fru Venus på bestämd plats var glädjen stor!! En vänlig människa som utstrålar god vilja!
Vi far till hennes ställe och nu finns det inte mer att säga mer än: TITTA!!!!!



Det var, ÄR, så vackert att det nästan kändes syndigt att titta så mycket! Vattnet måste ha varit en bra bit över 28 grader och salt så det sved i näsan. Nästan iaf....
Vi blev mycket väl omhändertagna och vi pratade och skrattde till sängdags!
Med kommentar till förra inlägget: klart att jag bröt av och bort foten!! Annars hade ju inte den nya kunnat växa fast ;)
(någon kanske skulle kalla det lätt stukning)

11 kommentarer:

  1. Okej ;) Tur att Gårman hade gips hemma och att du har bra läkekött (*blink*)

    SvaraRadera
  2. Fy sjutton såå himla underbart. Vilket väder, vilken värme både hos folk,fä och omgivning =)
    Hoppas foten känns bättre!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbar ;-) läsning både del 1 o 2 å finfina bilder!! *Kramar om*/caja

    SvaraRadera
  4. Ser jättehärligt ut! Förstår att ni haft det kanonbra :)

    SvaraRadera
  5. Nej, jag är inte ett dugg avis! Inte alls!

    SvaraRadera
  6. Missade du första skylten? (ditåt står det på den). :D

    SvaraRadera
  7. Se till och "stjäla" skarven-fotot också ;-)) KRAM!!

    SvaraRadera
  8. Hittade du fästingarna dom skulle gömma i gäststugan?

    SvaraRadera
  9. Helena: jag såg inte en enda!!

    SvaraRadera
  10. Grannt så man blir tårögd!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera