En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

onsdag 22 juni 2011

Till salu

I går fick jag mitt första brev från Kronofogden!!
Panik och förbannad! CSN tycker att jag ska fortsätta betala till dom så nu har jag ringt till en sådan där karl som kommer hem till en och går omkring och värderar saker. Får se om jag får ihop så att det räcker till skulden och om det blir en slant över till lite sill och ägg!
Man har ju sett på Lyxfällan hur bra det kan gå, men nu har jag ju inte lyxkonsumerat innan heller så jag har inte en massa att sälja.
Jag får väl bara plocka fram smyckesskrinet och så får han kolla vad han hittar. Jag använde myntsamlingen för att locka hit honom ;)

Undrar om han vill köpa:
1 st aldrig använd gasolgrill såld till Madde!!
1 st antik saxofon såld
1 st antik klarinett såld
1 st djupbrunnspump
1 st katt med sköldkörtelfel ( med. medföljer)
1 st chokladformsplatta med folkvagnsmärke som form
1 st mynthög såld
1 st gäng silvergrejer såld
1 st tennsamling Jugend
En del antika möbler, linne och bruksföremål.
Allt går att sälja med mördande blick!

Vi får väl se vad han är sugen på och hur stor plånbok han har!
När Kronofogden väl kommer finns nog bara jag och Vreskatt kvar!

13 kommentarer:

  1. Håller med dig att det är fördjäkligt att CSN skall kräva pengar trots att man knappt har någon inkomst. Har lyckats få sänkt kostnad men det är mycket ändå.
    Hoppas det ordnar sig och att det dyker upp nåt helt ovärderligt i nån skrubb nånstans..man har väl sett antikrundan =)
    Kramar
    Helena

    SvaraRadera
  2. Ja vad ska man säga! Good luck känns ju som ett hån! Men ett bra initiativ att ta hem en värderingsman. Alltid nåt att ha å peta fogden på näsan med sen om det nu inte finns nåt av värde utan bara sånt med affektionsvärde. Kram!

    SvaraRadera
  3. Jamen då!? Min årsinkomst är skrattretande låg så jag har helt anstånd med min kvarvarande CSN-skuld. Visserligen får jag ansöka om det varje år men det borde ju du också kunna få!?

    SvaraRadera
  4. NEEEEEJJEEEE!!! Inte sälja svartis! Varför bara han förresten? Tror du ingen vill ha en vreskatt? ;)

    SvaraRadera
  5. Värdet på Svarte Katt är högre än på Vreskatt eftersom man får med medicinska substanser med Svarte. Såg att någon ville köpa grå kattunge/hane. Kan man krympa en katt??

    SvaraRadera
  6. Haha, men de medicinerna ska ju katten ha. ;)

    Krympa; ja kanske, prova 90graders tvätt och sen torktumling. :)

    SvaraRadera
  7. Saknar ord...blir bara ledsen, arg och uppgiven....VARFÖR måste det vara så??????????? önskar just nu att jag hade mycket pengar...då lovar jag dig att du hade fått en fet check av mig Lippe!

    puss/caja

    SvaraRadera
  8. Hoppas det gick bra :)
    Yngsta får betala sin csn skuld, trots att de tvingar henne att läsa in poäng helt utan ersättning...alltså 0-inkomsttagare hon också! De är lika sjuka som FK!

    SvaraRadera
  9. Katten är kvar!!! Fakturan betald och sill och kött går att köpa imorgon!!! Allt löser sig sa kärnga när ho sket i vasken!!
    (ingen som behöver en djupbrunnspump?)

    SvaraRadera
  10. Lägg ut den på blocket, djupbrunnspumpen.
    Fördjävligt att det ska gå så där! Är hela CSN betalt nu? Då är det ju kanon! Annars, ring dit och sök ANDSTÅND! Nej, anstånd heter det nog. Stor kram! ♥

    SvaraRadera
  11. Ring CSN och be om anstånd eller betalplan (se till att den blir ränte och avgiftsfri). Förklara att du kommer att börja jobba igen och att du då kan betala. Men gör det fort så att du slipper betalningsanmärkning (vänta med att skicka in delgivningskvittot).

    SvaraRadera
  12. Men VAD I HELVETE!! :-/ 1. GÖR som Shamrock säger, hon vet! 2. Antika möbler och det där andra du räknade upp där vill jag se. 3. Du ska få en del av min Lottovinst. Sen när den kommer. KRAM!!

    SvaraRadera
  13. Man kan bli förbannad för mindre!! Hoppas att det löser sig :) Kram

    SvaraRadera