En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

tisdag 28 juni 2011

Skiter väl jag i!! Som han sa, han i filmen...

Dumma, dumma poolvatten!!


Öh, du! Katten!! Jag har klorerat, flockat, justerat och grejat men inget hjälper! Vad ska jag göra nu?? Vem ska jag fråga nu? Har du en aaaaning?

"Frankly, my dear, I dont give a dam!!!!"

Det var faktiskt så! Jag stod i hallen och rådgjorde med Svarte Katt om den kemiska biten i en pools skötsel och fick inget gensvar! Tror inte ens att han lyssnade!

8 kommentarer:

  1. Söte missen. <3

    SvaraRadera
  2. Meh, vad han var högfärdig då... Vad är det för dumt fel på poolen?

    SvaraRadera
  3. sv. man måste alltså vara kemist för att ha pool. Jag har aldrig gillat kemi (eller jo, kanske lite då, men inte tillräckligt) så det där med pool struntar jag i. Men en damm, det vill jag ha. Undra om man måste vara kemist för det också? Just det ja, vi har ju haft damm förr. Behövde inte examen i kemihögskolan för den då för att ha klart vatten så antagligen behövs det inte nu heller. Problemet är att stugan har en tomt med en miljard stenar. Vart man än sätter spaden hör man klonk. Men vi klarar oss nog utan damm. Kanske.

    SvaraRadera
  4. Var det någe mer du ville tänkte väl svarte katt annars kan jag få fortsätta sova om du inte ger mig nåt gott :))

    SvaraRadera
  5. Vad dumt att ni inte får rätt på den! Den behövs ju nu!

    SvaraRadera
  6. Lippe...jag vet precis vad du behöver! En sådan här amerikansk poolsskötare som kommer hem till dig, en cirka 30-årig man med brunbränd muskulös bar överkropp, som tittar dig djuupt i ögonen och säger: "Lägg dig bara ner i solstolen och blunda så fixar jag allt....!"

    Tänk om du fått en e-hec bakterie i din pool?
    Hmm....i vilket fall som helst, Stor kram ha det Bäst så länge!
    Mvh Peter!

    SvaraRadera
  7. Nu ska jag skriva vykort....undrar om de läst alla som jag skrivit om min Frus situation under 17 år!

    Vi har nu ett "gäng" politiker som jag inte ger mycket för oavstt partifärg....en del säger att vi har de politiker vi förtjänar....ja, nog är det så alla gånger, men vad ska vi göra för att åter införa mänsklighet/humanitet i samhället?
    Jag har ju skrivit om det under många år på min blogg....några har läst och förstått vad jag menat?
    Sedan händer det inte så mycker mer....jag har stor "planer", men de går det inte att skriva om här, skulle bli alldeles för långt, finns lite om sk "Jernsaxenboenden" på min andra blogg, jag har nog blivit lite luttrad och bitter under min Frus 17 år som sjuk, jag är inte riktigt säker på om "folk" vet sitt eget bästa? Ja, jag vet, det är hårda ord, men generellt så är det så!
    Du har ju själv berättat lite om hur du "tänkte" innan du blev sjuk, kanske det är själva "kärnan" i allt....du skrev bla att om att "samla nötter"....vet du vad jag varit hela livet....en som delar upp mina "nötter", min filosofi har varit "jag är stark" då ska jag dela med mig....troligtvis är jag inte "godare" än andra, bara genetiskt, men världen blir bättre så, jag lovar alla som tvivlar!
    Förut så gav jag mig in i långa disskusioner om detta, idag så skiter jag i vad folk tycker, jag vet "sanningen", har haft så många samtal de sista åren med personer som varit "döende" i svåra cancersjukdomar så jag har "lärt" mig vad livet handlar om!
    Hela "sanningen" har jag självklart inte, men jag vågar "smaka" på den, sanningen alltså och den är lite besvärlig ibland! Igår tex lånade jag ut lite pengar till en "vän"....idag måste jag nog fråga min äldsta son om han kan låna Farsan några tusen spänn.......kommer inte vara några problem, han är ännu "godare" än mig! (ler)
    Hm...blev kanske lite långt och ytligt det här..skulle behöva lösas med hjälp av "öl" tror jag! (ler)
    Ha det Bäst! Som sagt!
    Mvh ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  8. Men dumma katt som inte hjälper dig! Jag har tyvärr ingen aning, poolvatten är inget jag kan. Hoppas det löser sig, för det där ser ganska grumligt ut.

    SvaraRadera