En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

torsdag 30 juni 2011

Benny från BEMA med spolbilen har fixat det!!

Stopp i avloppet och mycket otrevliga saker kom upp i golvbrunnen i tvättstugan. Ringde och ville ha hjälp.
- Kan inte komma meddetsamma, svarade han och mitt hjärta sjönk i bröstet, kan nog inte komma förrrän om en timme eller en och halv!
Haha!! På en timme var han här, på två timmar var han klar och då hade han spolat ALLA rör nästan! Nu rinner det som det ska!
Men vi misstänker en sak, samma sak som jag misstänkt nämnde han.....
Men nu drar jag på mej skygglapparna ett tag och så tar vi det en annan gång!!!
Kan varmt rekommendera Benny och hans spolbil, jobbar snabbt och effektivt och är trevlig!
Vet ni? Innan han åkte tvättade han köksgolvet!! Det var SÅ nära att ni fått bild på det också...


Och så kommer det ju en faktura sedan...och ni vet ju hur jag har det! Sist jag ringde soc så ingick inte underhåll och reparationer i normen och det kan jag faktiskt förstå!!
Men då ringde Bästa Madde! Hon ville handla av mej, köpte grillen till samma pris som en avloppsspolning!!!
Älskade Madde...♥
Så nu löste sig både proppen och det ekonomiska :)
Tänk att en pissdag kan följas av en annan sorts dag!!

12 kommentarer:

  1. Han ser snygg ut. Ska du inte ta och behålla honom? Fast...det kanske blir lite mycket skitsnack när han kommer hem efter jobbet. :P

    SvaraRadera
  2. Det var väl för väl att allt löst sig!!!!
    Skönt att inte allt är skit & skoskav, utan att man får lov att vara lite nöjd och glad också.

    Kram på dig, fina Lippe!
    Madde

    SvaraRadera
  3. Heja Benny (f*n va snygg han var då)

    SvaraRadera
  4. Hahah! Vad glad han lär bli över komplimangerna! Jag frågade om lov att skriva och publicera bilder och när jag gjort det skickade jag en länk till honm!

    SvaraRadera
  5. Even Steven eller vad säger man?

    SvaraRadera
  6. Är denna fantastiska man singel? Fixa då fler stopp, kosta vad det kosta vill!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. What a man... Kunde du inte behålla honom ett tag..han är säkert bra på fler saker =)
    Ser att du har likadan köksinredning och färg som här hos oss..nice :)
    Bra slut på dagen = härligt
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  8. Oj, det kan bli lätt pinsamt om man skriver nått, ja du förstår säkert, nu när du länkat och allt.
    Jag håller mig till ett grattis då och så skönt att det ordnade sig så snabbt och smidigt. Fast jag måste ju erkänna att han ser reslig och snygg ut. :)

    SvaraRadera
  9. Tänkte som de andra att han kanske är något för dig. Du önskade dig ju en rörpulare och en bara för att ha. Det kanske är Benny.....:-)

    Visst är det underbart med kompisar som ställer upp och hjälper till med en slant då och då. Jag har också sådana vänner. De är guld värda. Kram

    SvaraRadera
  10. Ja vad gör väl lite skit när man får hem en sån karl;);)

    Undrar om han tycker det är för långt att åka upp till Huvudstaden och rensa avlopp?;)

    SvaraRadera
  11. Hahaha.... så du skickade en LÄNK! Då kan han ju läsa alla kommentarer oxå. So what... HAN E SKITSNYGG!!!

    SvaraRadera
  12. Vad skönt att det ordnade sig! :) Med hänsyn till att han fick länk så håller jag mig också till att säga att han får en inte att vilja ta på sig skygglapparna direkt :D

    SvaraRadera