En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

onsdag 8 juni 2011

Andra dagen

Idag började vi med träning innan frukost!! Fatta hur det känns för en med segstart och blodsocker vid fotknölarna!
Efter frukost blev det favoriten varmvattenbassäng, där släppte en del av det ömma och stela från massagen igår. Den massage vi fick heter akupressur och gör sketaont men nytta. Fast den hjälpte inte mot min låsning i bröstryggen så idag tog sjukgymnasten ett allvarligt tag med den och fick i stort sett loss på den. Ända tills jag skulle stretcha på eftermiddagen för då sa det "klonk" och så hoppade det tillbaka! Grrr..
Men på´t imorgon igen!
Kunde inte sova igår för jag hade så ont och var osams med min madrass som var någon special, typ tempurmadrass 20 cm tjock. När jag la mej på den så sa det bara sjunk och försvinn in i madrasssen och jag kände det som om jag låg i ett tuggummi.
Nu har jag bytt madrass och ska ligga på en hård och sova såååå gott! Trött som ett as så jag kommer att somna ovaggad ;)
Det är härligt att vara här men det är stor fokus på sjukdomar och smärta och det kan bli lite tradigt. Jag suger i mej och testar och lär så mycket jag kan och vågar och när jag kommer hem ska jag fortsätta att träna för om jag klarar att köra det här tempot i fyra dagar så måste jag ju kunna träna hemma varje dag igen. Jag får väl se vad Mario säger på fredag när vi gör en utvärdering av veckan. Det bästa var iaf att han sa att det inte är skruvarna som bråkar utan att det är muskler som inte kommit i ordning ännu. När jag står upp gör det inte ont alls när han trycker på skruvarna, däremot när jag ligger ner så jag tror att det kommer att bli bra! Nu ska jag ta en sväng och kolla vad ni gör sedan dra jag täcket över huvudet ♥

12 kommentarer:

  1. Akupressur är så olika. Ibland gör det ont, ibland rinner tårarna och ibland skrattar man av den

    SvaraRadera
  2. Du kanske ska sätta in en till skruv där vid bröstryggen så den hålls på plats?! :)

    SvaraRadera
  3. Sov Gott och låt musklerna vila lite...och vilken tur du kunde byta madrass
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  4. Vad bra att det känns toppen!
    Kul att du trivs och att du har en bra inställning det är viktigt lippe.

    SvaraRadera
  5. En sån madrass finns hos mina föräldrar, och mina tjejer kallade den för "morfars pepparkaksdegs-madrass"...
    Sov gott i natt nu så du kan ta nya tag imorgon! Ha det jättebra!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Låter som du har det bra :) Skönt!

    SvaraRadera
  7. Åh Lippe, hoppas så att det blir en riktigt bra vecka för dig. skönt att det "bara" är musklerna som stökar - det går ju att komma till rätta med. Fortsätt så, snälla Lippes kropp!
    Sov gott och stora kramen!

    SvaraRadera
  8. God morgon! Hoppas du har fått sova gott på en hårdare madrass. Att sova i ett "tuggummi" lät ju inte så där farligt upphetsande precis...Haha!

    Gott att skruvarna sköter sej!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  9. Så skönt att det verkar gå bra! Håller med föregående talare, sova i ett tuggummi låter inte som en hit direkt :D

    SvaraRadera
  10. Hoppas du har det bra!
    Man blir piggare om man vet att smärtan inte beror på något fel utan att man kanske kan träna bort den.
    Tempur är som tuggummi, det var väl det värsta jag har hört... =)

    SvaraRadera
  11. Jag tror att jag också har en sån där tuggummimadrass. När jag legat ett tag i den fastnar jag liksom och kommer inte ur sängen...*ler*

    Det låter ju riktigt bra i Strängnäs! Blir riktigt glad över att läsa vad du gör.

    Ha en skön helg!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  12. Det är ganska logiskt att samtalen mest handlar om sjukdomar och ont, men tråktradigt är det :-( Visst är varma bassänger sköna :-)

    SvaraRadera