En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

onsdag 18 maj 2011

Som ett brev på posten

Igår fick jag brev från Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs om att jag är välkommen dit på rehabiliteringsvecka 7 juni!

I dag kom brevet från Dr. Hans Tropp på ryggkirurgen på US, Linköping:


"Bästa Lippe

Vi har fått en förfrågan från Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs, Dr M Ruiz, avseende eftervårdsvecka efter fusionoperation.

Såvitt jag förstår så är du inte remitterad från landstinget i Östergötland för operation i Strängnäs. Någon valfrihetsremiss eller vårdgarantidsremiss föreligger ej. Jag ifrågasätter inte behovet av en eftervårdsvecka, eftersom jag saknar annan information om operatinen, men ryggkliniken i Linköping har ingen skyldighet att bekosta denna sjukvårdsinsats. Jag har lämnat detta besked också till Dr Ruiz.
MVH
Hans Tropp"

Vet ni att om jag åkt utomlands och gjort den här operationen då hade jag fått den betald!! Det har jag skriftligt från FK.
Tror ni jag blir galen eller!!? Och vad menar han med att han ifrågasätter inte behovet av en efterervårdsvecka eftersom han inte har mer information?? Vet inte hur jag ska tyda det riktigt!
Jag är inte så intresserad av om de har skyldigheter för det vet jag att de inte har men har de möjligheter och framför allt: har de viljan?? Det ska jag ringa till Hasses chef och diskutera om imorgon!! Jag har pratat med henne idag så hon är redan lite bearbetad ;)

7 kommentarer:

  1. Jag som gjort min op efter remiss i staden där jag bor nekas nu mer vård där. Den kontroll man skall göra efter 6 månader anser de plötsligt inte behövas (???). Det är då de skall kolla att det blir en förbening ... nej, det är inte lätt du!
    Håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  2. Agggrhhh! Jag beundrar dig för att du orkar. Stå på dig och jag håller tummarna för att du ska få rehabveckan

    SvaraRadera
  3. Hahahaha...Helena!! G. Stropp hade varit ännu värre!! Tack för att jag fick skratta lite! ♥

    Håller tummarna för dej också 4U2!! Fattar inte att de inte vill slutföra behandlingen?? Skriv eller maila eller sök på annat sätt kontakt med din kirurg! Om han finns kvar!

    SvaraRadera
  4. Rehabiliteringsvecka? Har jag aldrig ens hört talas om.. det finns kanske inte här då. Men konstigt att det inte ingår om det nu finns en sån möjlighet.

    SvaraRadera
  5. Jag tror det varierar väldigt från landsting till landsting, allt sånt där! Mer eller mindre skit överallt, verkar det som...
    Håller tummarna att du får rätt!

    SvaraRadera
  6. Mysko att de inte vill ge dig eftervård dessutom nu när de sluppit betala själva operationen...

    SvaraRadera