En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

tisdag 3 maj 2011

Ner som en pannkaka och upp som en sol :)

Snöglop och vantasnö.....tulpaner och björklöv, har ni tänkt på hur dum den kombinationen ser ut??
Luften går liksom ur en, drivet man hade rinner ut mellan fingrarna och man finner ingen inspiration till att vara aktiv och igång utan bara det som måste göras görs.

Något som jag kännt de senaste dagarna är att jag tappat farten i kampen om sjukförsäkringen, jag kände att jag inte visste hur jag skulle gå vidare, inte visste vart jag skulle vända mej.

Lyssnade på sjukförsäkringsministern i en intervju i lördags och retade upp mej och kom igång men sedan rann det också ur. Så nu har jag hasat runt här och undrat hur jag ska hitta glöden igen, jag har läst inlägg och gjort lite halvdana kommentarer men inget driv.....

Då ringer telefonen och det är Corren igen!!! De undrar vad jag har för kommentar till Inspektionen av socialförsäkringars granskning!
Ok, jag är på G igen!!!
De ska komma och ta nya bilder, kan de komma ganska nu? Jajjemän!! In i duschen - schampoo - tvål - skölja- schampo - skölja - balsam- tvål - rrrring!!
- Nedrans, nedrans! (sa jag ju inte men det ser bättre ut i skrift)
Sliter åt mej en handuk och torkar av ett öra, tar telefonen och svarar, det är från Corren och de har inte någon fotograf att skicka, de tar en av de bilder de redan har!

Skönt, det innebär myskläder och osminkat. Jag går in på olika sidor och naturligtvis Påskuppropets sidor där man alltid hittar folk att diskutera med. Där är Herr H och vill ha kontakt eftersom Aftonbladet är intresserade av ett inlägg jag gjort, tror det var talet jag skrev.
Jag pratar i telefon med Herr H och han berättar om sin kamp mot FK och sjukvård. Han är i en annan landsände men våra erfarenheter är lika. Han kämpar på flera plan samtidigt och jag hör att han är trött och less men i grunden en stark man med stort rättspatos och rättvisetänk!
Jag känner att jag är inte ensam och det är viktigt att vi fortsätter! Lämnar med stort förtroende över till honom att lämna uppifter till Aftonbladet.

När jag sedan läser Ulf Kristerssons kommentar till granskningen lyser harmens röda rosor på kinderna igen!!
Det är inte mitt fel, säger han, det var dom, klagar han och pekar på FK.
Ursäkta?!? För tre år sedan när regeringen bad olika instanser om remissyttrande till förslagen så varnade FK, bland andra, för just dessa brister och punkter! Man påpekade att rättssäkerheten skulle äventyras och att man hade fel perpektiv. Nu blev det också så och då skyller han likt förbaskat på FK!?!?
NU måste väl måttet snart vara rågat för FK? Tar de den här skiten??
Arg som ett bi igen så nu är jag på hugget och då ska ni se att vädret kommer att bli bättre och regeringen kommer att bli tvungen att stoppa utförsäkringarna genast!! Det måste dom , jag säger ju till dom i tidningen i morgon!

Och som min far brukar säga: är den klok är inte Gud noga!!

10 kommentarer:

  1. Heja Lippe! Klart du inte är ensam :)
    Tänk att du duschade i onödan... Kramen!

    SvaraRadera
  2. Du är INTE ensam, önskar jag ORKADE som du. Men jag orkar liksom inte. Orkar inte bli offentlig fast jag vill. Stor kram för att DU orkar!!

    SvaraRadera
  3. Ibland tappar man energi särskilt efter rejäla handlingar och det är nog det som du just nu upplever.
    Tänk all den kraft och härliga kämpaglöd du just lagt ned och att du med all den kraften vred om "kulorna" på Ulf Kristersson (FK, regeringen) tillsammans med alla i Påskupproret.

    Jag tror att våra röster helt klart kommer överrösta det kvidande ljudet av den nu sopransjungande ministern =D

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jädrans vilket go det är idig. Är det nån som ska lyckas är det väl du. Håller tummarna.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Aftonbladet??? Expressen var det!!!

    SvaraRadera
  6. Så då blir det sol och varmt imorgon då säger du? Nu när du är nyduschad och redo. =)

    SvaraRadera
  7. Japp!! Annars är det väl inte värre än att jag tar en dusch imorgon oxå :D

    SvaraRadera
  8. Äsch, jag blir såå stolt över dig så , näsan blir tät och tårarna kommer lite!!!

    Du är ju vår allas Lippe!!!!

    Go Lippe Go!!!


    kram

    SvaraRadera
  9. Lena: Hehe, läs din kommentar i samband med kommentaren alldeles ovanför så blir det rätt kul. :P

    SvaraRadera
  10. Man blir lite trött på att alla skyller på alla, det är nästan som kortspelet Svarte Petter, ingen vill sitta med det kortet så de bara kastar oss vidare och vidare... Jag är inne i en ny trevlig runda med Fk och regler som ingen vet hur de ska tolkas.. Ringde kundtjänst och där läste de högt precis vad jag läst och när jag frågade hur reglerna tillämpadse så hade de ingen aning. Suck... Sedan jagade jag min handläggare. Nåväl. Jakt och jakt... Jag ringde när telefontiden började och hon var på möte. Till 17.00.
    Låter jag trött? Ja. En aning, för jag känner igen det här. I morgon ska jag jaga handläggare igen.
    För övrigt, du gör ett strålande jobb Lippe, bara så att du vet!

    SvaraRadera