En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

onsdag 23 mars 2011

Idag

Idag har jag:
Duschat utan stol!!
Jag hade en jobbig natt utan sömn eftersom magen tyckte att NU är det dags, efter fem dygn!
Magtömning får räknas som stordåd när man får stopp-mage av pillren och stillavarandet. Man kan ju säga att det känns i ryggen! Mer detaljer än så blir det inte.
Så när jag ätit frukost vid sju och tagit tabletterna somnade jag som en stock igen så duschen blev lite sen.


Fönat håret!! Det är faktiskt ett litet steg på vägen.


I måndags tog jag stygnen och idag fotade jag ärret!


Det ser lite krokigt ur men jag tror att det "raknar" när svullnaden lagt sig. Innan jag tog bort bandaget visste jag inte att det var svullet men när jag upptäckte det så tänkte jag att då är det ju inte så underligt att det gör så ont, jag menar att det lär ju vara svullet innåt oxå och då trycker det på känsliga ställen.
Jag har gjort min stabiliseringsträning en gång, varit ute i köket och stavat runt lite och nu är klockan 11 och jag ska fika med syrran och Kompisen.
----------------------------------------------------------------------------------

Dagens andra pass av stabilitetsträning gjordes med extra tyngd och påhejning.
----------------------------------------------------------------------------------

Dags för att gå ut och lufta sig lite och det går bra att ta sig ut och nerför trappan över gården och ut genom grinden.....



Nästa steg i planen var att gå till soptunnan men se där tog det tvärstopp!?!? Det är nerförsbacke men kan det göra så mycket? Asch, vi får prova en annan dag men lite putt blir jag......

Jag ville ju gå diiiit....

Soptunnan är tvärfull för förra fredagen skulle dom ha tömt den men då, gu´bevars, hade det ju snöat!!!! Så då kom de inte.
Så då får man gå in igen.
---------------------------------------------------------------------------------- 
Booring! Vad ska man göra nu???
Jäklas med katten!! Hehehe...


Jag ignorerar dej........

.....fast nu får du det onda ögat!!!!

Jag är så trött på TV:n, datorn, böcker och att prata i telefon. Jag hade långtråkigt före op oxå naturligtvis men den här rastlösheten är skitjobbig! Jag tar en sväng till köket igen......
Och tillbaka till daglägret från köket gick jag utan stavar, för första gången!
 Forts följer...

17 kommentarer:

  1. Det går framåt!!
    Ärret ser fint ut kommer nog att läka på bra!
    kram

    SvaraRadera
  2. Men så lite snö du har! Fortsatt god bedring:-)

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att ni har snöfritt! Det har vi också och det lilla som ligger i drivorna lär försvinna med stormen. Eller blåsten kanske det är bara...

    SvaraRadera
  4. Härligt att se dig på föttterna....

    Kärlek till dig å din fina katt...
    Malla

    SvaraRadera
  5. Haha, katter är bra till mycket.
    Vad kul att se dej på kort, du är ju nästan lika söt som kissarna. =) Det där ärret kommer nog knappt synas när det har läkt. :)

    SvaraRadera
  6. Lippe! Vad bra du är och framåt går det som bara den! Snygg är du också! Härligt att se dig på kort utomhus. Din rastlöshet ser jag som något positivt. Den har du nytta av redan nu fast du kanske inte vet det. Ha de bra!

    SvaraRadera
  7. Du är ju så duktig så!!!

    snart kan du gå till soptunnan!!!
    Tur att du har hjälp med träningen:)

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt och imponerande!!!

    SvaraRadera
  9. Vad kul att se dig utomhus!!
    Det verkar gå framåt. Ha inte för stora förväntningar på dig. Tänk på att du faktiskt har haft en stor operation och att man inte kan ta en joggingrunda direkt efteråt.
    Snyggt ärr. Har ett lika stort, fast på exakt andra sidan under naveln. Tog många år att vänja sig vid. Men idag har det börjat blekna bort och jag vet att det är ett minne av en livsräddande operation.

    Ha en fortsatt framgångsrik vecka!!
    Kram♥
    Elle

    SvaraRadera
  10. Men du är ju på G i alla fall, hur tråkigt det än är! Och vilken snygg röd pardörr....och var snäll med kissorna!! Nattikram :-)

    SvaraRadera
  11. Vilket härligt inlägg. Roligt med dina fina bilder och det i kombination med dina målande kommentarer blev till en mini-film i mina ögon:)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Åh vad duktig du är! Jag kom ihåg första gången jag skulle ut och gå. Vilken pärs det var. Jobbigt som bara den. Du går med gåstavar? Jag har mina kryckor. Fick du inga kryckor eller har du slängt de åt h-vete?

    Fint ärr du har. Det ser ut som ett kina tecken.
    kram

    SvaraRadera
  13. Åh, så glad jag blir när jag ser att du är uppe och ute och går:) Nu är det nog massor av tålamod som gäller, eller?
    Underbar bild den där katten ligger på dig:) Du ser så härligt glad ut där:)
    Fortsätt kämpa!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  14. Vad duktig du är! Imponerad!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Härligt!!
    Nu vet jag plötsligt vad man ska ha katter till också! ;)
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Kul att se dig, vad duktig du är! Känns det lyckat hittills eller är det för tidigt att säga? Du verkar i alla fall väldigt glad och hoppfull i dina inlägg.

    SvaraRadera
  17. Det där ärret såg inte ut att va speciellt skönt att ha, kan förstå om det gör ont :( usch..krya på dig och hälsa till din coola misse eller båda tror du har 2 eller är det bara en såg ut som 2 olika missar häftiga verkar dom i alla fall..

    SvaraRadera