En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

fredag 28 januari 2011

Stöd i cybern och kanske av kommunen

Bilden helt fräckt stulen från nätet!

Nu är kökshandduken slängd i tvätten och en ren upphängd, som jag inte använder till att snyta mig i!

I stället har jag bitit i det sura äpplet (allergisk mot stenfrukter, så ni kan ju tänka er att det bär emot) och ringt till soc i kommunen och bett om ekonomisk hjälp.

Trodde att jag skulle få samma reaktion som sist men orden utförsäkrad och SGI 0:- kanske underlättade? Inget lovat men jag har iaf fått en tid.

HVC:s rehabsamordnare kommer tillbaka på tisdag och då ska jag se om de kan hjälpa mej med att få en operation. Kanske att kirurgen på sjukhuset jag hör till kan skriva en remiss iaf, fast han inte velat det hitintills, eller också kanske han kan tänka sig att göra det själv?

Jag måste också fixa skriftliga samtycken till informationsutbyte mellan alla som jag nu tar kontakt med för tanken är att jag ska försöka få alla att hjälpa mej och då måste de ha ett samarbete och inte dra åt olika håll. Nu har jag ett projekt på gång igen :)

Nu har jag gjort så mycket jag kan just idag och resten ska användas till att lura ut andra vägar att gå om inget av ovan funkar.

Tack för att ni finns därute och ger mej stöd och förståelse. Jag HAR planer på att göra någon sorts publicering av hur det funkar, läs: inte funkar, för halta och lytta i det här landet nu för tiden. Men jag vill göra det när jag är på andra sidan operationen och står med facit i hand. När jag har räknat ut hur många dagar, timmar och minuter jag blivit bestulen på av mitt liv. Vänta bara......

Återigen: de varmaste tacksammaste och inte längre så snoriga kramar till er alla!!

15 kommentarer:

  1. Ha en skön fredag nu och koppla bort (jag vet, det kan vara väldigt svårt) allt. Du kan inte göra mera då det blir helg så jag önskar dig en fin, avslappnande helg!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är helt jävla sjukt och helt jävla galet att en sjuk person i det här jävla landet ska behöva gå till soc! SJUKT!
    Men det är tydligen så de vill ha det. Det skjuts alldeles för lite politiker i detta landet. Jag är så jävla arg så att jag går i 1000 bitar snart. Jävla skit helvets sverige. Jävla högerhelvetesmänniskor som inte tänker på något annat än sin jävla pengapung och möjligen vilken färg de ska ha på den nya cucciväskan. Som skiter i de sjuka och svaga. För alla har ju möjligheten att förändra sitt liv själva!?! Och dagens medelklassmänniskor som mer och mer blir likadana!

    Hur i helvete kunde solidaritet bli ett skällsord?!?!

    Förlåt för mitt utbrott. Om du inte vill ha kvar inlägget i din blogg så förstår jag dig, helt och fullt.

    Jag beundrar att du orkar och jag skulle bära dig om jag kunde när du inte orkar. Det ska du veta.
    Tusen kramar.

    SvaraRadera
  3. Tillägg: Inte bara Medelklassen, också arbetarklassen. Hur kan man vara så jävlulskt blind?!

    SvaraRadera
  4. Du är fantastisk som kämpar på med huvudet högt! Det låter som en mycket bra idé att skriva om dina erfarenheter. Skicka in till tidningar! Det borde bli ramaskri, ingen kan väl tycka att det är rätt, hur det går till..?

    Sv: Hahaha, jag lovar att inte testa DET i alla fall.:)

    SvaraRadera
  5. En sten föll just nu..om inte helt så en liten bit....

    Love/caja

    SvaraRadera
  6. Lippe ursäkta dig aldrig för att du stjäl en bild ifrån nätet...titta bara på min blogg!
    Okej, ibland får jag ett och annat klagomål och då tar jag genast bort bilden och ber om ursäkt!
    Personligen så har jag sista tiden hittat 4 egentagna bilder som andra snott utan att frågat! Detaljer......tänk att jag tar så fina bilder att andra vill ha dem! (ler)
    Får ju ändå inget betalt så det är inte mycket att tjafsa om!
    Jag håller faktiskt på och skriver i hemlighet till dig....min Fru bad mig dammsuga och nu dammsuger jag just Datorn.....den suger för fullt här bredvid och jag har satt den på full effekt så hon inte hör tangenternas smattrande! (ler)
    Säg inget bara!
    Ha en fin Fredag!
    Var rädd om dig och Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  7. Di finns när jag behöver dig så varför skulle inte jag finnas när du behöver det?
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kan du tänka dig att dela med dig av hunken som du fått av mig *blink* ja, jag vet att man inte ska ta tillbaka givna saker...men ooohh...det är inte jag....det är (nu viskar jag)..Elle....

    SvaraRadera
  9. Strongt av dig att resa dig igen!
    Man tycker de borde ha papper på hur man ska göra för dig, din situation kan ju inte vara unik liksom. Att allt ska trixas så... suck.

    SvaraRadera
  10. Fan så skönt att få läsa Fru Gårmans kommentar!! Den känns!!
    Jag önskar dig ALLT ALLT gott och hoppas att ALLT kommer ATT GÅ BRA för dig!!!!!!
    Hoppas du får en fin helg!!
    Varmar kramar till dig från mig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Jag har i alla år trott att Sverige är ett bra land för alla. Att allt det sociala och ekonomiska är bra reglerat. Men tydligen är det inte så. Vet inte om det blev värre när regeringen byttes ut.
    Hursomhelst bra av dig att stå på dig!
    Om du inte står på dig gör någon annan det.

    Nu är det helg och du ska ta det lugnt och ha det kul. Försök glömma allt skit för en stund. Låt oss nu ha lite kul på Cajas party.
    Förresten...vi får nog dela på den där hunken menade Caja...snälla...?
    Vilken halva vill du ha?
    Höger eller vänster?
    Eller vill du dela uppe eller nere....*blink*
    Kraaam!

    SvaraRadera
  12. Bra att du kontaktat soc. Jag fick gå dit för två år sedan då jag inte fick ersättning från FK på mer än 3 mån. Jobbigt men man måste överleva. Men det är svårt för dem som inte behövt att göra det. Ingen trevlig erfarenhet att veta hur jävla förnedrande det är att behöva göra det. Men var stolt över att du vågar för din och dina söners överlevnad!!! Det känns som du fått en hel del gjort i dag och det är riktigt bra. Nu kan du ligga lågt i helgen och försöka hitta några guldkorn. hå en bra fredagkväll!!! kramis

    SvaraRadera
  13. Jag menar att det är svårt för dem som inte gjort det - att förstå hur hemskt det verkligen är. Texten försvann...

    SvaraRadera
  14. Håller med fru Gårman att man inte ska behöva gå till soc när man är sjukskriven men egentligen kanske det inte spelar någon roll vilken instans man får vända sig till. Det viktigaste är att du ska må bra och att du får pengar så att du kan leva ett bra liv! Jag tror du är en kämpe, du klarar dig, det kommer att ordna sig! kram

    SvaraRadera
  15. Sv: Ett år, shit! Vad dopar du dem med? ;)

    SvaraRadera