En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

lördag 8 januari 2011

I sänghalmen!!

Jag har ny säng!
Från Kungsängen kom det två jättetrevliga killar med sängen, bar in den, packade upp och monterade!
Det är en elevatorsäng, ni vet en sådan där som går att ställa in på alla möjliga sätt med en kontrolldosa.




Egentligen är det inte min säng utan det är Super-Snälla-Silver-Systers säng, men jag får låna den tills jag blivit opererad och återställd!!!
Min syster bryr sig inte bara om mej utan om Vreskatt o Svarte Katt oxå, hon har funderat på om någon katt inte kan komma till skada i maskineriet under sängen.

Leverens-killarna provade att det funkade som det skulle, höjde och sänkte.

- Den går så sakta, sa Silver-Syster, så jag tror inte att katten kommer i kläm, de måste väl fatta att de ska akta sig??

-Jag vet vad vi kan göra, utropade jag, vi klämmer en öl och en katt i kväll, det ska väl lära dom att akta sig, höhöhö...

Leverens-kille nr I dröp ut utan ett ord och nr II spännde ögonen i oss, sa trevlig helg och gick ut........

Syrran och jag tittade på varandra och sedan skrattade vi gott, dels för att jag tyckte att jag var så skitkul och dels för att dom nog tyckte att jag var helt o-kul!!!

Nu har jag bäddat upp med mysiga sängkläder och kuddar, möblerat så att jag har datorn vid sängen och byggt mej ett bo.

Borde sovit för länge sedan för i morgon är en spännande dag!!!

1 kommentar:

  1. Sån gullig syster du har! Att klämma en öl och en katt gav mig nattens asgarv! Bra kläckt! kram och sov riktigt gott <3

    SvaraRadera