En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

onsdag 29 december 2010

Mitt i natta!!!



För ett år sedan ganska exakt gick jag ut mitt i natten och månskensbadade och tog lite bilder.
Jag älskar att månskensbada, det är mystiskt, romantiskt, fullt av styrka, kraftgivande och alldeles underbart rogivande!
I månskenet syns former som aldrig syns dagtid och ljud blir skarpa och rena.
Att vända ansiktet mot månen och låta ljuset fylla hela kroppen är det närmaste jag kommer en religös upplevelse, där känner jag att jag kan ha kontakt med, om inte alltings skapare, så i alla fall med någon sorts urkraft.
Jag tog med sonen och hans kompis ut en natt för att de skulle få uppleva det.
 Kompisen blev helt betagen han oxå och ville aldrig gå in igen utan ville "kolla hur det såg ut därborta". Alla borde någon gång få månljuset på sig reflekterat i en miljon snökristaller i en snöfylld skog.





7 kommentarer:

  1. Ditt inlägg idag skulle passa till musiken jag bjuder på idag...

    Kram på dig du underbara människa/caja

    Hello darkness, my old friend
    I've come to talk with you again
    Because a vision softly creeping
    Left its seeds while I was sleeping
    And the vision that was planted in my brain
    Still remains
    Within the sound of silence

    In restless dreams I walked alone
    Narrow streets of cobblestone
    'Neath the halo of a street lamp
    I turned my collar to the cold and damp
    When my eyes were stabbed by the flash of a neon light
    That split the night
    And touched the sound of silence

    And in the naked light I saw
    Ten thousand people, maybe more
    People talking without speaking
    People hearing without listening
    People writing songs that voices never share
    And no one dared
    Disturb the sound of silence

    "Fools", said I, "You do not know
    Silence like a cancer grows
    Hear my words that I might teach you
    Take my arms that I might reach you"
    But my words, like silent raindrops fell
    And echoed
    In the wells of silence

    And the people bowed and prayed
    To the neon god they made
    And the sign flashed out its warning
    In the words that it was forming
    And the sign said, "The words of the prophets are written on the subway walls
    And tenement halls"
    And whispered in the sounds of silence

    SvaraRadera
  2. Åååhh...vill vara en liten fluga på din vägg....lyssna, njuta av sången. Vilken bra idé med sångstund en ggr/dag...ska nog också anamma detta...även jag älskar att sjunga...hellre än bra men det kan väl kvitta ;-)

    Trallalalalaaaaa/caja

    SvaraRadera
  3. Hahahaha nu har jag också bägge våra sidor uppe...musik från min och text från din....

    And in the naked light i saw....
    Ten thousand people...

    nanananananananaaa

    Tänk, här sitter vi..."okända" med många mil emellan och sjunger...sounds of silence...

    Njuter av gemenskapen ska du veta...vad gott den gör!!

    SvaraRadera
  4. Månsken ÄR vackert! nästan kusligt hur ljust det blir

    SvaraRadera
  5. Vill redan nu passa på att önska ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  6. ★˛˚˛*˛°★Gott nytt 2011★* 。*★* ˛.*.★/caja

    Önskar dig min goa, goa bloggis en skön afton!
    Kraaaaaamr i massor/c

    SvaraRadera