En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

torsdag 16 december 2010

Ligger här utmanad och tänker

Bloggsystern Caja http://cajasfoto.blogspot.com/ har än en gång utmanat mej.
Tänk inte fem fel skriver hon, tänk fem rätt!!
Hon har naturligtvis, som oftast, helt rätt.
Så nu ligger jag här och tänker, vad har jag för fem rätt?


Naturligtvis mina bägge söner, far och mor, syster. Upptäcker att jag vill inte sluta där, jag har ju vänner, släktingar och katter. Därför bestämmer jag mej att jag ska vara materialistisk, bara saker ska listas. Så nu ligger jag här och tänker.....


Svårt att välja, inte så viktigt med saker för mej men det finns saker jag tycker om.
Efter en totalbrand på mitt hus hade jag inga saker kvar och mycket av det var riktigt antika saker som gått i släkten länge. Jag hade att välja på att låta det dra ner mej i det svarta eller att tycka att det var just vad det faktiskt är - värdsliga ting.


Blev ibland bemött med misstro när jag förklarade att jag inte la en massa energi på att älta allt som försvann. Men det var mitt sätt, bearbeta det ser försäkringsbolaget till att man får göra när listor och beskrivningar ska göras.


Så jag fortsätter att fundera och i morgon i dagsljus ska det fotas, kul ska det bli!!


Att förlora är stort, att förlora allt är störst!

1 kommentar:

  1. Så tråkigt med branden men som du skriver så är det ting. Har också mist allt materiellt en gång för länge sedan.

    SvaraRadera