En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

onsdag 15 december 2010

Jay Smith



Det är mycket om Jay nu.
Lyssnade på en intervju som han gjort på Rix FM i morse.
Han säger sig vara drogliberal och vill inte vara någon förebild för ungdomar, att han bara vill göra sin musik.
Jag kan förstå hur han tänker, men jag håller inte med!

Hur svårt kan det vara att säga: don´t do drugs?! Han har ju redan gjort det i TV, säg nej, sa han då.
Var det bara för att få fortsätta Idol som han gjorde någon typ av avbön??
Hur rimmar det med att han håller så hårt på sin integritet?


Klockan 15.00 i eftermiddag ska han svara på frågor på expressen.se. Jag har skickat in lite frågor, ska bli kul att lyssna och höra om han svarar!
Nu låter det som om jag är negativt inställd till Jay men det är jag inte, jag är däremot väldigt negativ till droger, jag har på nära håll sett hur det blir!
Jay har själv varit där, lärde han sig ingenting?? Eller är han fortfarande kvar i det??

Nåja, jag kan ju inte göra något annat än tycka! Och jag tycker om hans röst och musik, men orolig är jag för honom! Och hans skiva har jag förhandsbokat, den släpps på fredag.

Här kan ni lyssna på inslaget från i morse!

http://www.rixfm.com/webbradio/frameset.php?type=audio&id=6132


Och så är jag lite orolig för Sjuka-Super-Snälla-Silver-Syster som har maginfluensa idag!

Bläääääää!

5 kommentarer:

  1. Håller med dig i din text till fullo, jag var kluven till Idol...han sjöng bäst men jag skulle ALDRIG lägga min röst på honom och sonen fick inte heller rösta, han förstod vårt resonemang som skönt var. Vi i vår familj är också så totalt emot droger, ingen av oss har någonsin testat...äh va fan tänk om man skulle tyckt att det var nåt liksom....

    Hahahah då är det bättre att berusa sig på kärlek!!

    Nä hade det varit nån reda me karl'n så hade han agerat och pratat på ett helt annat sätt.

    Kram på dig Lippe och en avståndskram till S-S-S-S...på myyycket långt avstånd...jag har hört att de otäcka bacillerna kan spridas via cybern om det vill sig illa...och det vill inte jag för jag ska mingla på Turning Torso i övermorgon, så det så...men du kan få ge henne en....

    Elakt...ja jag vet...jag kände bara för att vara lite busig!

    Pöss å kraum

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Nu tillhör jag den gruppen som inte ser IDOL - varför vet jag inte... Brukar se "så ska det låta/påspåret/diggelo" på fredagarna, kanske är det därför??? Men liberal drogpolitik gillar jag inte! Är uppväxt under 70-talets haschromantik och sett alla avigsidorna med det. Flera skolkamrater har gått vidare till tyngre grejor, några inte klarat av vuxenlivet och en som fått trolig haschpsykos vid 40 +. Eftersom jag oxå tillbringade stor del av min ungdom i USA där marijuana och kokain var i allamans lungor och näsor - så kan jag inte acceptera hans argument/ställningstagande! Han kommer till stadens köpcentrum i helgen och jag kommer definitivt inte gå! Håller med Caja - kärlek/sex är den bästa drogen!!! Ha en bra dag :-)))

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt att han sa så. Jag älskar Jays musik och tänker lyssna på honom ändå, men för hans skull är det väldigt sorgligt om han inte kan hålla sig från droger.

    SvaraRadera
  5. Visst blir man orolig för honom.....
    Men han har en jäkla röst som jag vill höra mera av.
    Om man skulle välja bort alla musiker som drogat sej skulle det inte bli många kvar.
    Men, som sagt, jag tar bestämt avstånd från droger och har lyckats uppfostra två stycken helnykterister.
    Hur nu det gick till!?! De har aldig sett mej full men jag tycker om att ta mej en öl ibland, så jag är inte nykterist!

    SvaraRadera