En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

onsdag 22 december 2010

HJÄLP - hur blir det sedan????

Hur blir det nu då??
Min tid hos AF tar slut sista januari och därmed pengarna.

I januari ska jag ha möte med FK och min handläggare  har redan sagt att jag inte ska räkna med någon fortsatt hjälp därifrån.

I början av mars ska jag göra steloperation och då dröjer det minst tre månader innan man kan ens hoppas på att komma upp på banan igen.......

När jag ringer till socialen och ber dom om hjälp och de får veta att jag äger mitt hus skrattar de sig harmynta. Jag förklarar att jag tror att jag ska komma på benen igen och kan jobba i en ganska snar framtid så det gäller bara en begränsad tisperiod. Men tanten på socialen har fortfarande inte slutat skratta.

Jag däremot har inga problem att hålla mej för skratt!!

Läs detta:

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.ka.se%2Findex.cfm%3Fc%3D95478&h=b0353

*dubbelsuck*


Den som kom på de nya reglerna??

4 kommentarer:

  1. Det är inte klokt, du ska ju opereras! Vilken idioti.. Men inte kan väl socialen tvinga dig att sälja huset på en gång? Usch, hur det har blivit. Hoppas det ordnar sig på något sätt.

    SvaraRadera
  2. Nä så min själ och dar så FÅR dom inte lov att bete sig!!!!! Ärligt....det kan dom väl inte mena????? Jag blir förbannad så in i bänken och samtidigt skiträdd för min egen skull...jag är ju också snart där...!!! Nä ush och fy för dessa j***a idioter!!! Punkt slut!

    Vet du, jag var en snabbis på city gross idag och då log jag....här nere där vi bor..här har vi snöskyfflar!! Hade du inte bott så långt bort så skulle jag kört upp med en till dig ;-D

    Kramar till dig, hoppas du trots all skit får en fin jul. <3/caja

    SvaraRadera
  3. Jag är ju nu en obotlig optimist och tror att det ska ordna sig. Men jag kan hålla med om att folk som äger sitt eget boende inte ska leva på socialbidrag men då måste ju sjukförsäkringen funka. Frågade även om det inte kunde funka om jag gjorde så att jag gjorde återbetalning men "de var ju ingen bank"...
    Slaget är inte förlorat, jag snickrar på en plan..men jag är orolig, fast mest förbannad och det funkar bättre :)

    SvaraRadera
  4. Tänk att det blivit så hårt & svårt i Sverige?
    E det strängare lagar som kommit efter valet?
    Kan noll om svensk politik (e finne)

    SvaraRadera