En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

onsdag 3 november 2010

Min bil och jag

Jag har ett speciellt förhållande till bilar. De inte bara tar mej från A till B utan de får mej att skapa känslomässiga band. Jag har haft bilar jag verkligen älskat och bilar som jag helhjärtat hatat!! Min nuvarande bil är ett kärleksförhållande, det känns som att jag köpt presenter till en vän när jag köper fyra nya däck till den för pengar som jag inte har. I dag har jag varit ute och kört en sväng och det var skitkul att komma ut en sväng.


En annan bil jag har älskat var en VW bubbla från 1955. Jag gjorde en totalrenovering på den med karosslyft, moderna bromsar och ny inredning som jag gjorde själv. Jag gjorde allt själv utom svetsning och lack. Det var den som jag gjorde mej illa i ryggen på. Jag hade lyft karossen och hade plattan på bockar och stod i hålet för tanken. Skulle vända mej om och ta en slipmaskin då höfterna fastnade i hålet samtidgt som jag vred överkroppen. Skadan var ett faktum....
Bilen blev precis som jag ville ha den och jag hade den ett par år och sålde den sedan till en ljudtokig kille som satte in värsta stereon  i den och hade den som reklamobjekt i en Ljudbutik. Han i sin tur sålde den till Holland.

Värsta hatobjektet var oxå en bubbla!! Vintertid, svinhalt, svinkallt och svinmycket snö.
Sen till jobbet och inte hade det spelat någon roll, om jag haft gott om tid, för att varmköra en bubbla från 65 med sönderrostade värmekanaler är bara inte möjligt.
Körde det gamla värdelösa  "smälta-isen-på-rutan-med-handflatan-tricket", försökte styra och häva sladdar med den andra handen, samt växla och dra med isskrapan.
Att inget hände var nog bara en väldig tur för jag var inte på vägen hela tiden.
När jag kom fram tilll jobbet lade jag nycklarna i sätet, klev ur och slog igen dörren - hårt!

När jag kom in tog jag telefonen och rinde en kompis:
- du har nu exakt 2,5 timme på dej att hämta och då övertaga ägandet av en röd jävla bagge. Om 2,5 timme har jag fikarast och om den då står kvar går jag ut och slår ihjäl den!!!!!
Han hämtade den och jag gick hem från jobbet den dagen....


Däremot skulle jag aldrig ge mina bilar namn, någon måtta får det väl vara!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar