En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

fredag 19 november 2010

Crutche-less


Jag har varit så himla less på mina kryckor men idag har jag klarat mej utan dom hela dagen (bara lite först i morse) och har varit uppe lite mer och gått.
Så jag förklarar mej här med både kryckless och krycklös!

Så här dags om en vecka hoppas jag att jag är hög som ett hus och nyopererad.
Allt hänger på lotten och om ni inte har något annat för er den 25 nov någon gång mellan 9-9.30 så håll en tumme för att jag får rätt lott!
När jag hade kontakt med dom senast så frågade jag om de inte kunde gå vidare med op ifall jag betalade men det var blankt nej och jag förstår dom. Hade väl hoppats att de skulle förstå mej ännu mera!!

Har i dag haft kontakt med världens bästa arbetsförmedlare som stöttar och ger hopp om att det kanske går att lösa saker o ting med dom och FK.
Jag är ju lite krånglig i det här att vi inte vet hur det blir med operationen förrän på dagen O. Men nu är det hon som sköter kontakten med FK och det känns bra :)

I morgon ska jag må ännu bättre och badkaret ska ut så att jag kan ta mina duschar själv!
Vad ska det stå där för när jag inte kan ta mej i??? Ut åker det!!

3 kommentarer:

  1. Jag lovar och svär att dessa tummarna kommer att hållas hårt, hårt för din skull den dagen!!!!

    Skönt med dusch istället för kar...i alla fall när det står där och glor på en när man inte kan ta sig i det! Nä släng ut skitet så kan det flina bäst det vill ute i kylan mohahahahahaha

    Stor, stor fredagskram till dig Lippe/c

    SvaraRadera
  2. Ville bara säga att det snöar i Skåne idag ;-D
    kram/c

    Hur har ni det?

    SvaraRadera
  3. Tack för tummhjälpen :)
    Här snöar det oxå, mysigt blir det med lite tända ljus och en brasa till kvällen.
    Har inte kommit så mycket men det är vitt på marken iaf och det gör ju att det blir lite ljusare här ute i skogen.

    SvaraRadera