En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

fredag 29 oktober 2010

I-landsproblem

Fredag och katastroooof!! Eller inte...........
Det har blåst den här veckan och det verkar som om min antenn har vridit sig en liten, liten bit för var dag.
Varje dag så har mottagningen bara blivit sämre och kanal efter kanal har försvunnit.
Skulle behöva klättra upp på taket och vrida lite på antennen men om man inte ens klarar att gå i trappor kanske man inte ska klättra på stegar och tak heller?!?

När våren övergår i försommar och löv och blad slår ut så blir jag av med min mottagning på TV:n, tills träden släpper sina grönsaker på hösten, vilket inte stör mej nämnvärt eftersom sommaren har annat att bjuda på.
Denna sommar har jag iofs varit mest liggande så visst hade det kanske varit kul att ha lite TV men jag har tänkt att bara löven släpper så kan jag se på Tv igen.......då kom vindarna!!
Hann ha mottagning så länge så att man hann börja följa några program och nu VILL jag se hur det går för Bonde söker fru, Idol, Robinsson och det finns inte tillstymmelse av chans att kolla TV4, det hackar inte ens - bara svart ruta:


Funderar på om det kan hjälpa att slänga sten och pinnar på antennen? Eller kanske jag ska se om jag kan hitta någon som kan tänka sej att gå upp på taket och vrida lite åt mej, får fundera lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar