En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

onsdag 22 september 2010

Hugga i sten eller skära i smör

Ibland blir det inte som man trodde - det blir bättre!!



Fick äntligen kontakt med HVC och var beredd på strid för att få en tid för undersökning angående mina återkommande förkylningar.

Välkommen 15.45, sa hon, samma dag!!! Och jag som hade förberett mej på att krångla och kräva min rätt :)



Fick träffa en inhyrd läkare som jag skulle vilja ha permanent, inget tjafs utan han beordrade blodprover och näsprovsodling direkt.



Idag ringde han personligen hem till mej och gav mej svaren, det är inget fel på mej. Jag har bara otur! Och alla i kring mej blir ju oxå förkylda hela tiden, alltså har jag inte ovanligt mycket otur utan är som de flesta andra i min omgivning. Skönt!!



Så då ringde jag till Strängnäs och fick en tid för op den 28 oktober!!

Då är det bara att börja räkna ner igen då.
Lite av tiden kan jag ägna åt att lära känna min nya android-telefon.

Annat som faktiskt står högst på listan är att försöka komma iordning och försöka bygga upp lite kondition, har en träningscykel gömd i källaren mörker som ska få komma upp i dagsljuset, kanske klarar att köra lite på den......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar