En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 18 juli 2010

Med små steg

Börjar komma upp lite på benen efter jobbig undersökning i maj på Ryggkirurgiska i Strängnäs.
Kan vara uppe lite mer och vilar oftare och kortare stunder nu men kan fortfarande inte belasta mej ett enda dugg.
Men det går framåt, jag kan laga lite snabb lättlagad mat själv och jag kan sitta upp och äta.
Börjar fantisera om allt jag ska göra när jag blir bra efter operationen, allt jag kan göra tillsammans med mina söner och allt jag kan göra alldeles själv, att inte behöva be om hjälp!!!

Igår körde jag bil själv för första gången på över två månader!!! Bara 300 meter, men i alla fall..
Jag och sönerna satt i soffan och lyssnade på åskan och räknade sekunder mellan blixt och muller när katterna plötsligt for upp, sprang in i mitt sovrum och in under sängen.
Sedan bröt ett formidabelt inferno ut! Vi hann bara säga e... mellan blixt och muller och till sist inte ens det.
Det var ingen tid mellan blixtarna utan det bara flammade, fräste och small.
Då bestämde vi: BILEN!!!

Smällarna var så kraftiga att hela bilen rystade, det är mäktigt med sådana oväder fast man är bra liten och får lite puls!
Tre flämtande människor i en varm bil när det åskar och haglar ger oxå en del fukt i en bil, fy vad det blev otäckt i bilen efter en stund. DÄRFÖR var jag ute och körde bil igår :)
Idag är luften frisk och och det är en skön stillsam sommardag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar