En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 14 juli 2013

Älskade kusinens och hans underbara bruds bröllop!

Det har varit massor av förberedelser, typ som att sova på papiljotter, fixa allt innan med kläder och så och jättelyxigt att åka till en salong och få hjälp med frisyr och smink på morgonen.
Och sedan bar det av till kyrkan.....
Super-Snygga-Silver-Syster och jag åkte inte i den bilen men vi ville ju naturligtvis bli fotade vid den.
Förlåt att vi valde bort eran bil Granna Grannarna men tack för skjutsen!



Här det första huset jag köpte, det ligger mitt emot kyrkan, mitt i byn.



Vackert så det förslog var vigselakten, inte ett torrt öga så långt man kunde se. 



Ingångsmusiken var Änglagård - naturligtvis!



Här kan brudparet slappna av, herr och fru Nygifta.



Jag tog inga bilder på maten, jag bara åt och åt för det var så himla gott med en massa olika saker. Ni ser att tallriken är tom va?
Men tårtan fotade jag för då hade man ju hunnit få lite näring i systemet.


 Allt var underbart gott och lagat av A-L, brudgummens systerdotter.
Det enda som är tråkigt med hennes mat är att hon alltid gör så himla god mat att man aldrig vill sluta äta - och så klarar man inte mera.
Jag hade med mig min badenbaden och fick hjälp att släpa runt på den vartefter jag vill byta plats att sitta på. Folk är verkligen fantastiskt snälla!
Och tack till Super-Snygga-Super-Snälla-Silver-Syster för all hjälp före och under festen!













                                                                

När jag hade fått i mig tillräckligt med alkohol så dansade jag! 
Till och med bugg som jag inte kan! Men coola M är kanonduktig så på nästa fest vi hamnar ihop på ska jag vara så mycket bättre i ryggen så vi törs ta i lite.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200982741323747&set=vb.1623083861&type=2&theater

Hela bröllopet var underbart, kärlek, lycka, mat och en himla massa glada människor fyllda med kärlek och leklust. Och så var det min favorittrubadur igen, Wibbe, som stod för musiken i både kyrka och på festen.



Nu har jag bestämt att det ska vara bröllop varje sommar som jag blir bjuden på. Det är den bästa sortens fest som finns! Drömmer om nästa....



11 kommentarer:

  1. Härliga bilder - kul att få vara med lite! =)

    SvaraRadera
  2. Men se där ja - upptäcker att prästen/vigselförrättaren är 'vår' gamla prälle!
    Han har både hunnit döpa två och begrava ett barn åt oss!
    Vilken kyrka var ni i - och så himlans ursnoffsig du varit idag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Vigseln hölls i Ekeby kyrka.

      Radera
  3. Men så snygg du är! Du klär verkligen i både frisyr och kläderna, en fullträff! Och så roligt och så fint!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var faktiskt jättekul och jag kände mig bekväm i både klänning o frisyr :)

      Radera
  4. Vilken fest! Och vad SNYGG du var/är! KRAM / Venus
    Ses snart?

    SvaraRadera
  5. Skulle vara kul att ses men min rygg tillåter inte så långa resor - ännu!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Sista bilden är kanonfin!

    SvaraRadera
  7. Du är väldigt vacker. Och klänningen var fantastiskt fin!

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder och Jösses så snygg Donna du var i frisyr och klänning!

    SvaraRadera