En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

tisdag 7 maj 2013

Man försöker ju i alla fall!

Tycker för det mesta att jag kan strunta i att måla mig eftersom jag bara hasar runt hemma. Men så tänkte jag att det ska bli ändring på det. Man ser och känner sig lite piggare om man målar på lite.
Nu satt jag här i soffan, nymålad och fräschad samt allergisk.
Vad gör man när man är allergisk?
Kliar sig i ögonen....
Jaha, men jag försökte i alla fall!

7 kommentarer:

  1. Jag sminkar mig varken hemma eller om jag gör nåt. Jo, om det är kalas eller så blir det lite mascara. Lyckas oftast smeta runt det i halva ansiktet...

    SvaraRadera
  2. Bra försök. :) Mest bara mascara här också och inte så ofta när jag bara är ensam hemma.

    SvaraRadera
  3. Nu när solbrännan börjar komma behöver man inte mycket smink. Men jag använder aldrig mascara av just den anledningen du nämnt.

    SvaraRadera
  4. Målar mig och smetar aldrig ut det... (sant)
    Fast när våren/pollen går över kan du måla fint och se detta som en liten övning :)

    SvaraRadera
  5. Usch vad jobbigt med allergi! Jag var också allergisk på våren innan jag fick mina barn, av någon magisk anledning försvann det när de föddes.
    Du får skaffa dej en smetfri mascara så slipper du bli svart kring ögonen ;)

    SvaraRadera
  6. Ett skäl till att jag brukar hoppa över målandet i maj. ;)
    Önskar dig en fin helg.

    SvaraRadera