En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

tisdag 9 april 2013

Dagens funderingar.

1. Kan något bli 171 procent bättre? Och hur mäter man fram att fötterna blir just 171 procent bättre av den där fotkrämen?

2. Är det normalt att ägna tio minuter åt att stuva om i diskmaskinen så att man får plats med den där sista grejen som det skulle tagit tre minuter att diska?

3. Är inte tranor onödigt högljudda?

4. Visst är det på måndag man måste ha bytt till sommardäck?

5. Är det någon ide att putsa fönstren nu innan pollenattacken eller ska man vänta tills det värsta blåst över?

6. Kan man bli annat än glad när grannen kommer med present?!


Tack snälla H för att du tänkte på mig!!!



7 kommentarer:

  1. Vad heter fotkrämen?????? Hahaha...den hade nog jag behövt! Men...171 % ?!?! Ja du..som sagt. Funderingar är roligt ibland!

    På fråga 2 svarar jag: Ja!
    På fråga 3 svarar jag: Öronproppar eller hög musik!
    På fråga 4 svarar jag .....Öhhh???
    På fråga 5 svarar jag: Vänta!
    På fråga 6 svarar jag: Söt tavla. Varför får jag inga presenter av mina grannar då??

    Kram fina roliga du!
    Jison

    SvaraRadera
  2. Hm trevligt med lite funderingar...tranorna har funderats på här oxå idag å JO..dom låter för högt..

    SvaraRadera
  3. 1. Troligtvis inte.
    2. Troligtvis inte. Men man gör det ändå.
    3. Alla fåglar är onödigt högljudda. Så även tranor.
    4. Tror det. Sambon bytte på våra bilar igår.
    5. Vänta.
    6. Nej.

    SvaraRadera
  4. Om det är den 15e på måndag så ja. Inga bytta däck här än. Men bara dubb på en bil, så den andra funkar ju ;)

    SvaraRadera
  5. Om fötterna blir 171% bättre behöver jag 171% fler par skor! :-) Pössipannan!

    SvaraRadera
  6. På fråga 1: Jajemen, all reklam är sann! :)
    Fråga 2: Absolut!
    Fråga 3: Jag vet inte, det beror på vad man jämför med, småfåglarna härute missinassa (som vi säger) tycks mig onödigt högljudda för att sedan mitt på dagen vara 'trevliga och sjunga om våren'. Jag tror att det därmed kan sägas att det är tidsbetingat huruvida tranor är högljudda eller ej. Jag ska forska vidare på det.
    Fråga 4: Inte en aning.
    Fråga 5: Fönster ska hållas kort. Jag har inte putsat mina fönster på eoner, det ger dem en viss karaktär och innebär att även om jag har svårt att se ut så har grannarna lika svårt att se in.
    Fråga 6: Nej. Själv har jag en granne som ibland gömmer sig i källaren och skuttar fram och skriker 'Bu!'. Ska vi byta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du säker på att du inte ÄR den grannen Shirouz?! ;)

      Radera